Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: defter beyan

Defter Beyan Sistemi Hakkında Duyuru

Basit usule tabi mükelleflerin 2018 yılının ilk 9 ayına ait gelir-gider belgelerinin Defter-Beyan Sistemine kaydı için son tarih 31 Ekim 2018‘dir…

 

Defter Beyan Sistemi Nedir?

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Sistemin Avantajları Nelerdir?

  • Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
  • Kırtasiyeciliği azaltması.
  • Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
  • Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
  • Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
  • Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.

 

Sistem İle İlgili Daha Fazla Bilgi İçin:

Hazır Beyan Mobil Uygulaması Yayında

Kira, ücret, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlara ilişkin Gelir Vergisi Beyannamesinin önceden hazırlanarak mükelleflerimizin onayına sunulduğu Hazır Beyan Sistemi artık mobil (cep) telefonlarından ve tabletlerden de kullanılabilmektedir.

Uygulama marketlerden indirilecek olan Hazır Beyan Mobil ile beyannamenizi hızlı ve kolay bir şekilde verebilirsiniz.

Uygulama linkleri şu şekildedir:

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cybersoft.intvrg

Mac App Store: https://itunes.apple.com/us/app/hazır-beyan/id1353322443?l=tr&ls=1&mt=8

 

 

Defter-Beyan Sistemi Görsel Eğitim Videoları

Defter Beyan Sistemi 

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Defter Beyan Sistemi Görsel Eğitim Videoları

Gelir İdaresi Başkanlığımız tarafından, Defter-Beyan sisteminin daha anlaşılabilir olması, mükelleflere yardımcı olması amacıyla görsel eğitim videoları hazırlanmıştır. Hazırlanan görsel eğitim videolarına, aşağıdaki başlıklar halinde ulaşabilirsiniz.

  1. Genel Tanıtım Videosu için tıklayınız.
  2. Serbest Meslek Makbuzu İle Gelir Ekleme Videosu için tıklayınız.
  3. Faiz Geliri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  4. Amortisman Gideri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  5. Banka İşlemleri Videosu için tıklayınız.
  6. Kırtasiye Gideri Videosu için tıklayınız.
  7. Sabit Kıymet Gideri Videosu için tıklayınız.
  8. Telefon Faturası Gideri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  9. Sabit Kıymet Satış Karı Videosu için tıklayınız.

 

  • Tüm bu videoları youtube üzerinden izlemek için TIKLAYINIZ
  • Elazığ Defterdarlığı web sayfamızdaki Defter-Beyan sistemi haberine ulaşmak için TIKLAYINIZ

Defter-Beyan Sistemi Hakkında Duyuru

Bilindiği üzere, 17/12/2017 tarih ve 30273 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 486 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Defter-Beyan Sisteminin uygulamasına ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.

Söz konusu Tebliğ ile serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, bu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi amaçlanmıştır.

 

Defterdarımız Osman Akdemir tarafından yapılan açıklamada:

Anılan Tebliğde yer alan düzenlemeler ile basit usule tabi mükellefler, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile serbest meslek erbaplarının kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, bu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi suretiyle mükelleflere kolaylık sağlanması amaçlanmış olup ticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin uygulamanın kaldırılmasının söz konusu olmadığı, dolayısıyla ticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin yürürlükteki hükümlerin devam ettiği belirtilmiştir.

 

Diğer taraftan mezkur Genel Tebliğde yer alan geçici maddeler uyarınca, Defter-Beyan Sistemine ilişkin başvurular serbest meslek erbapları tarafından 31/1/2018, basit usule tabi mükellefler tarafından ise 30/6/2018 tarihine kadar yapılabilecektir. Ayrıca basit usule tabi mükellefler Ocak, Şubat ve Mart 2018 aylarına ilişkin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üç aylık kayıtları 31/7/2018 tarihine kadar Sisteme kaydedebileceklerdir.

 

Konu ile ilgili Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Hazar Vergi Dairesi Müdürümüz Hurşit AKIN tarafından; Elazığ Esnaf ve Sanatkarlar Odasına, Elazığ Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasına ve Tuhafiyeciler Esnaf Odası’na ziyaret gerçekleştirilerek, Defter-Beyan sistemi hakkında bilgilendirme yapılmış, ticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin uygulamanın kaldırılmasının söz konusu olmadığı,  dolayısıyla ticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin yürürlükteki hükümlerin devam ettiği  hususu, oda üyelerinin de bilgilendirilmesi amacıyla hatırlatılmıştır.

 

Defter-Beyan Sistemi

Defter Beyan Sistemi Nedir?

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Sistemin Avantajları Nelerdir?

  • Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
  • Kırtasiyeciliği azaltması.
  • Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
  • Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
  • Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
  • Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.

 

Sistemi Kullanmalı Mıyım?

  • Serbest meslek erbapları, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin Sistemi kullanmaları zorunludur.
  • Serbest meslek erbapları ile basit usule tabi mükellefler (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1/1/2018, diğer mükellefler ise 1/1/2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından 1/1/2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.
  • Serbest meslek kazanç defteri yanında bilanço esasına göre defter tutan mükellefler de, 1/1/2018 tarihinden itibaren serbest meslek faaliyetine ilişkin kayıtlarını ve kazanç defterini Sistem üzerinden tutacaktır.

 

Nasıl Başvuracağım?

  • Sistemi kullanmak zorunda olanların, kullanmaya başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
  • Başvuru, mükelleflerin kendileri tarafından yapılabileceği gibi, aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzalanan meslek mensupları ya da meslek odaları (basit usule tabi mükelleflerle sınırlı olmak üzere) aracılığıyla da yapılabilecektir.

 

 

Nasıl Kullanacağım?

  • Sisteme, www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden giriş yaparak, gelir, gider, çalışan, stok, sabit kıymet gibi kayıtlarınızı elektronik ortamda yapabilir, defterlerinizi bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturabilir ve beyannamelerinizi hazırlayarak onaylayabilirsiniz

 

Sistem İle İlgili Daha Fazla Bilgi İçin: