Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Duyurular

Evim Yuvan Olsun

Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen vatandaşların barınma sorununun çözümüne katkı sağlamak üzere “Evim Yuvan Olsun” uygulaması hayata geçirildi.

Hayırseverlerin güvenilir bir uygulamayla evlerini bedelsiz olarak ya da indirimli kira bedelleriyle ihtiyaç sahiplerinin kullanımına sunabilecekleri bir sistem devreye alındı.

Ev tahsis etme imkanı olmayan vatandaşlar ise sistem üzerinden nakdi bağış yoluyla depremzedelere barınma desteği verebilecek.

Uygulama üzerinden oluşan konaklama imkanları, depremzedelerin istifadesine sunulacak.

Uygulama kapsamında, boş ya da kullanmadığı evini depremzedeler için en az 3 ay süreyle açanların başvurusu alınacak. Başvurular, evin bulunduğu ilçenin Kaymakamlığı tarafından yerinde incelenecek.

Kaymakamlığın uygun bulduğu evler bedelsiz olarak kampanyaya dahil edilecek. Kaymakamlık ile ev sahibi arasında “Ödünç Sözleşmesi” imzalanacak. Belirlenen depremzede aile eve Kaymakamlık tarafından yerleştirilecek.

AFAD Hesabında Toplanan Kira Bağışından Karşılanacak

Evini piyasa koşullarına göre uygun bir bedelle depremzedelerin kullanımı için 1 yıllığına kiraya vermek isteyenler de bu sisteme başvurabilecek. İstenen kira bedeli, evin gerçek ederinin belirgin bir şekilde altında olacak.

Kaymakamlıklar, evin uygunluğunu ve kira bedelinin indirimli olduğunu yerinde teyit edecek. Kaymakamlığın uygun bulduğu bu evler de kampanyaya dahil edilecek.

Bu evler için de Kaymakamlık ile ev sahibi arasında “Kira Sözleşmesi” imzalanacak ve depremzedeler yine Kaymakamlık tarafından eve yerleştirilecek. Bu evler için belirlenen kira bedeli, AFAD hesabında toplanan kira bağışlarından karşılanacak.

Depremzede ailelerin kullanımı için eviyle kampanyaya katılamayanlar, bu uygulama üzerinden nakdi kira desteğinde bulunabilecek. Bu destekler, kampanya kapsamında “indirimli olarak kiralanacak” evlerin kira ödemelerinde kullanılacak.

En Az 3 Aylık Taahhüt

Depremzedelere evlerini bedelsiz tahsis etmek isteyenler en az 3 aylık bir taahhüt ile kampanyaya katılabilecek. İsteyen ev sahipleri bu süreyi 12 aya kadar uzatabilecek. Evini indirimli kiraya vermek isteyenlerin ise standart 1 yıl süreyle evlerini açmaları gerekecek.

Kampanya kapsamına dahil edilen evlere yerleştirilecek depremzede aileler AFAD ve İçişleri Bakanlığı birimleri tarafından belirlenecek. Evlere yerleştirme yapılırken engelli, yaşlı, düzenli tedavi gerektiren kronik hastalığı bulunan ve benzeri dezavantajlı bireylerin bulunduğu aileler ile depremde aile fertlerini kaybetmiş çocuklu ailelere öncelik verilecek.


Faturalar Kaymakamlık Tarafından Ödenecek

Kampanya kapsamında depremzedelerin yerleştirildiği evlerin elektrik, su, doğal gaz faturaları, depremzedelerin kaldığı dönem için Kaymakamlık tarafından ödenecek. Bu hususta ev sahibine ilave bir gider doğmaması sağlanacak.

Depremzede ailelerin kullanımları nedeniyle evde veya evdeki eşyalarda bir zarar oluşması ihtimaline karşı Türkiye Sigorta tarafından güvence sunulacak. Depremzedelerin kullanımına bedelsiz veya kiralama yoluyla açılan evler, “Tek Yürek Bina ve Eşya Sigortası” kapsamına alınacak. Sigorta primleri Türkiye Sigorta tarafından karşılanacak.

Türkiye’nin en büyük emlak listeleme platformlarından üçü kampanyaya destek olacak. “emlakjet.com”, “hepsiemlak.com”, “sahibinden.com” platformları sahip oldukları büyük müşteri havuzlarını bu kampanyaya yönlendirecek.

Evini depremzedelere açmak isteyenler, istedikleri bir platformdan başvuru formu doldurarak kampanyaya katılabilecek. Bu platformlarda doldurulan başvuru formları, kurulan entegrasyon ile Bakanlığımızın sistemlerine iletilecek.

Kampanyaya ilişkin detaylı bilgiye “www.evimyuvanolsun.org” internet sitesinden ulaşılabilecek.

AFAD – Sık Sorulan Sorular ve Cevapları

AFAD’dan Deprem Bölgesi İçin Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları:

Deprem bölgesinden ayrıldığımda, hak kaybına uğrar mıyım?
Deprem bölgelerinden kendi imkanlarıyla veya AFAD koordinasyonunda tahliye olan vatandaşlarımız için herhangi bir hak kaybı söz konusu değildir.

Depremzedeyim, nasıl tahliye olabilirim?
Deprem bölgesindeki tahliye işlemleri AFAD koordinasyonunda Jandarma Genel Komutanlığı iş birliği ile yürütülmektedir. Tahliye Toplanma Alanlarına giden vatandaşlarımız karayolu, demiryolu, denizyolu veya havayolu ile tahliye edilmektedir.

Deprem bölgesinden tahliye olduktan sonra, gittiğim ilde barınma imkanına sahip olabilir miyim?
Deprem yaşanan illerden kendi imkânlarıyla veya AFAD aracılığıyla ayrılmak isteyen vatandaşlarımıza, Tahliye Toplanma Alanlarına bildirim yapmaları halinde, yönlendirildikleri ilde barınma imkanı sağlanmaktadır.

Depremzede olduğuma ilişkin bir AFAD kartı almam gerekli midir?
AFAD Tahliye Toplanma Alanlarına; başvuru esnasında afetzedelerin durumunu gösterir bir belge talep edilmemektedir. Başvuru sonrasında AFAD tarafından herhangi bir belge veya kart düzenlenmemektedir.

Deprem bölgesinden kendi imkanlarımla ayrıldım, barınma ihtiyacımın karşılanabilmesi için depremzede olduğumu nasıl kanıtlarım?
AFAD Tahliye Toplanma Alanlarına başvuru yapmadan kendi imkanlarıyla ayrılmış olan vatandaşlarımız, gittikleri ilde barınma talep etmeleri durumunda Valiliklere veya Kaymakamlıklara başvurarak konaklama imkanından yararlanabilecektir.

Depremden etkilenen yapılara ilişkin hasar durumunu nereden öğrenebilirim?
Binanızın hasar durumuna ilişkin bilgileri; http://hasartespit.csb.gov.tr adresinden öğrenebilirsiniz.

Afetler sonrası konutum hasar gördü, hak sahipliği işlemleri için ne yapmalıyım?
Hak sahipliği işlemleri hasar tespit çalışmaları tamamlandıktan sonra başlayacaktır. Bu işlemler e-Devlet üzerinden “AFAD Afetzede Hak Sahipliği Başvurusu” adıyla açılacak olan bağlantıdan yapılacaktır.

Elazığ İçin İlan Edilen Mücbir Sebep Duyurusu

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, Kahramanmaraş İlinde Meydana Gelen Depremden Etkilenen Elazığ İlimiz İçin İlan Edilen Mücbir Sebep Duyurusu aşağıdaki şekildedir:

06.02.2023 tarihinde Kahramanmaraş ilinde meydana gelen deprem felaketine  ilişkin olarak, depremden etkilenen Elazığ ilinde de deprem tarihi itibarıyla Bakanlığımız tarafından, mücbir sebep hali ilan edilmesi uygun bulunmuştur.

Bu kapsamda, söz konusu ilde deprem tarihi itibarıyla mükellefiyet kaydı bulunan mükelleflerin, bu mükellefiyetleri nedeniyle vergi kanunlarının uygulanması bakımından 06.02.2023 ila 31.07.2023 (bu tarih dâhil) tarihleri arasında mücbir sebep halinde olduğu kabul edilmiştir.

 Mücbir sebep hali süresince,

– verilmesi gereken vergi beyannameleri ve bildirimlerinin verilme süreleri,

– bu beyanname ve bildirimler üzerine tahakkuk eden vergilerin ödeme süreleri,

– deprem  tarihinden önce tahakkuk etmiş, ödeme süresi mücbir sebep hali ilan edilen süreye rastlayan her türlü vergi, ceza ve gecikme faizinin ödeme süresi,

– 2023 yılı motorlu taşıtlar vergisinin ikinci taksit ödeme süresi,

– deprem tarihinden önce ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen ve vadesi mücbir sebep halinin başladığı tarihten sonrasına rastlayan her türlü vergi, ceza ve gecikme faizinin ödeme süresi

uzatılmıştır.

Buna göre, mücbir sebep halinin geçerli olduğu dönemde verilmesi gereken beyanname ve bildirimler 15.08.2023 Salı günü sonuna kadar verilebilecek, bu beyanname ve bildirimler üzerine tahakkuk eden vergiler ile yukarıda ifade edilen diğer vergi, ceza ve gecikme faizleri 31.08.2023 Perşembe günü sonuna kadar ödenebilecektir.

Bununla birlikte, söz konusu ilde bulunan mükellefler tarafından, mücbir sebep hali süresi içerisinde verilmesi gereken 2023 yılı 1 inci geçici vergi dönemine ilişkin geçici vergi beyannameleri verilmeyecektir.

Ayrıca, bu ilde bulunan vergi mükelleflerinin vergi borçları 02.10.2023 Pazartesi günü sonuna kadar başvuru yapmaları ve gerekli şartları da taşımaları kaydıyla faiz alınmaksızın 24 aya kadar taksitlendirilecektir.

Diğer taraftan, mücbir sebep ilan edilen yerler dışında mükellefiyet kaydı bulunan mükelleflerin, Elazığ ilinde ilan edilen mücbir sebep hali kapsamında olan meslek mensuplarıyla arasında deprem tarihi itibarıyla Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi bulunması durumunda;

 Mücbir sebep hali süresince,

– verilmesi gereken vergi beyannameleri ve bildirimlerinin verilme süreleri,

– bu beyanname ve bildirimler üzerine tahakkuk eden vergilerin ödeme süreleri,

uzatılmıştır.

Buna göre, mücbir sebep halinin başladığı 06.02.2023 tarihinden mücbir sebep halinin sona ereceği 31.07.2023 (bu tarih dahil) tarihine kadar verilmesi gereken beyanname ve bildirimler 15.08.2023 Salı günü sonuna kadar verilebilecek, bu beyanname ve bildirimler üzerine tahakkuk eden vergiler 31.08.2023 Perşembe günü sonuna kadar ödenebilecektir.

Ayrıca, bu mükellefler tarafından mücbir sebep hali süresi içerisinde verilmesi gereken 2023 yılı 1 inci geçici vergi dönemine ilişkin geçici vergi beyannameleri verilmeyecektir.

Konuyla ilgili olarak bağlı olunan vergi dairesinden ayrıntılı bilgi alınabilecektir.

Basın Açıklaması

Defterdarımız Serdar ESEN, 6 Şubat 2023 tarihinde merkez üssü Kahramanmaraş olan ve ilimizde de şiddetli bir şekilde hissedilen depremin ilk iki günü, Elazığ Afet ve Acil Durumlar Yönetim Merkezindeki koordinasyon toplantılarına katılmıştır.

Depremin 3. gününden itibaren de Hatay’ da sahada ve koordinasyon merkezinde görev alması Bakanlığımızca uygun görülmüştür.

Defterdarımız ESEN, 15.02.2023 tarihinden itibaren, Hazine ve Maliye Bakanlığı adına Kahramanmaraş ilinde koordinasyonu sağlamak üzere KOORDİNATÖR olarak görevlendirilmiş olup, Elazığ Defterdarlığına ise Defterdar Yrd. V. Ahmet Fatih GÖKSAL vekâlet edecektir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Geçmiş Olsun TÜRKİYEM

6 Şubat 2023 tarihinde merkez üssü Kahramanmaraş olan 7.7 ve 7.6 şiddetindeki depremlerde hayatını kaybeden Vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına ve milletimize başsağlığı, yaralılara acil şifalar dileriz.

Yeni Yılınızı Kutluyoruz

2022 yılını geride bırakarak 2023 yılına girmeye hazırlandığımız bu günlerde, Elazığlı Hemşehrilerimizin, Değerli Mükelleflerimizin ve Kıymetli Çalışma arkadaşlarımızın yeni yılını kutlar; salgın, deprem ve afetlerin olmadığı, sağlık, huzur ve mutluluk dolu güzel günler dilerim.

Serdar ESEN
Defterdar

Harput V.D. Araç Satış İhale İlanı

Defterdarlığımız Harput Vergi Dairesi Müdürlüğünce, 17.01.2023 tarihinde 2 adet aracın satış ihalesi yapılacaktır.

Yapılacak olan ihalelere ait metin için TIKLAYINIZ

İhalesi yapılacak olan 2006 model traktöre ait fotoğraflara ulaşmak için TIKLAYINIZ

İhalesi yapılacak olan 1998 model otomobile ait fotoğraflara ulaşmak için TIKLAYINIZ

Not: 17.01.2023 tarihinde, 44 FC 232 plakalı araca ait ihale, 6183 Sayılı Kanun kapsamında Harput Vergi Dairesi Müdürlüğümüzce İPTAL EDİLMİŞTİR.

Birim Müdürleri Toplantısı

Defterdarımız Serdar ESEN, Defterdar Yrd. V. Ahmet Fatih GÖKSAL, Merkez Birim Müdürlerimiz ve İlçe Malmüdürlerimizin katılımlarıyla 06.12.2022 tarihinde Palu Malmüdürlüğünde, değerlendirme toplantısı yapılmıştır.

Gerçekleştirilen toplantıda, yapılan çalışmalar ve istatistiki bilgiler hakkında sunum yapılarak, karşılıklı bilgi alışverişinde bulunulmuştur.

Birim Müdürleri Toplantısı

Defterdarlık toplantı salonunda,  Defterdarımız Serdar ESEN, Defterdar Yrd. V. Ahmet Fatih GÖKSAL, Merkez Birim Müdürlerimiz ve İlçe Malmüdürlerimizin katılımlarıyla 01.11.2022 tarihinde değerlendirme toplantısı yapılmıştır.

Gerçekleştirilen toplantıda, yapılan çalışmalar ve istatistiki bilgiler hakkında sunum yapılarak, karşılıklı bilgi alışverişinde bulunulmuştur.