Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: defterdarlığı

Mükellef Geri Bildirim Sistemi

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından mükellef odaklı ve katılımcı yönetim anlayışı çerçevesinde oluşturulan Mükellef Geri Bildirim Sistemi, yenilenen içeriği ile mükelleflerimize hizmete sunulmuştur. Mükelleflerimizin talep ve önerilerini daha hızlı ve kolay iletebilmeleri için sistemin yazılımı ve kapsamı geliştirilmiştir.

Mükelleflerimizin, vergi borcu sorgulama, ödeme, motorlu taşıtlara ilişkin mükellefiyet ve tahsilat gibi bazı işlem taleplerini vergi dairesine gitmeksizin Vergi İletişim Merkezini (444 0 189) arayarak iletmeleri halinde, taleplerine ilişkin sonuçlar elektronik posta aracılığıyla en kısa sürede kendilerine bildirilecektir.

Mükelleflerimizin Gelir İdaresi Başkanlığının merkez ve taşra birimlerinde sunulan hizmetlere yönelik önerilerini Vergi İletişim Merkezini (444 0 189) arayarak ya da www.gib.gov.tr adresi üzerinden iletmeleri durumunda, önerileri ilgili birimlere iletilerek sonuç hakkında kendilerine bilgi verilecektir.

 

 

 

 

İnteraktif Vergi Danışmanı Programı

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, gönüllü uyumun ve vergi bilincinin artırılması amacıyla hazırlanan “İnteraktif Vergi Danışmanı” programı  www.gib.gov.tr adresi üzerinden kullanıma açılmıştır.

Yeni işe başlayanlar ya da mükellefler, bu interaktif programı kullanarak vergi türleri ve temel vergilendirme süreçlerine ilişkin gerekli bilgilere ulaşabilir ve mükellefiyet durumlarına uygun yükümlülüklerini içeren kişisel vergi takvimini oluşturabilirler.

Gelir Vergisi Kanununa göre ticari kazanç elde eden mükelleflerin yükümlülüklerini kapsayan program, ticari kazanç dışındaki diğer kazanç türleri ile Kurumlar Vergisi Kanununda düzenlenen kurum kazancına bağlı yükümlülükler eklenerek geliştirilecektir.

İnteraktif Vergi Danışmanı programına ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Akçakiraz Belediye Başkanı’ndan Defterdarımıza Ziyaret

Akçakiraz Belediye Başkanı Sabahattin KAYA ve Muhasebe Müdürü Mustafa SARIGÜL, Defterdarımız Osman AKDEMİR’i ziyaret ederek, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

 

Ayrıca MÜSİAD Elazığ Şube Başkanı Hasan UZUN, Defterdarımız Osman AKDEMİR’i ziyaret ederek, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

Kurum Müdürlerinden Defterdarımıza Ziyaret

Sgk İl Müdürü Ayhan Tuncer, İşKur Elazığ İl Müdürü Abdullah Balcı ve Tuhafiyeciler Esnaf Odası Başkanı Mitat Ulaş, Defterdarımız Osman Akdemir’i ziyaret ederek, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası Yapımı Son Durumu

İlimiz Sürsürü Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 7.360,00 m² yüzölçümlü 3825 ada 2 parsel nolu taşınmaz üzerinde yapılması planlanan toplam kapalı alanı 14.900,00 m² olan Defterdarlık Hizmet binası için çalışmalar devam etmektedir.

Bu kapsamda 18.10.2017 tarihinde Defterdarlığımız ile  Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı arasında protokol metni imzalanmıştır.  Söz konusu protokolde yapılması planlanan Defterdarlık Hizmet Binası işine ait Uygulama Projesi ile Zemin Etüd Projesi ihalesi 08.11.2017 tarihinde yapılmıştır.

18.11.2017 tarihinde de Defterdarlık Hizmet Binamızın yapılacağı alanda zemin etüd çalışması başlamıştır. Çalışmaların hayırlı olmasını diliyoruz.

 

Gayrimenkulünüze Hak Ettiği Değeri Verin!

Defterdarımız Osman AKDEMİR, Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Gelir Müdürümüz Cengiz TAYFUN, Elazığ Tapu Müdürü Osman TOSUN’ u ziyaret ederek, görüş alışverişinde bulunmuşlardır.

 

Bu ziyaret kapsamında,  vatandaşlarımızın gayrimenkul alım satımlarında  aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatmak istiyoruz.

Tapu işlemlerinde gayrimenkullerin gerçek alım-satım bedellerinin beyan edilmesi ve bu gerçek bedeller üzerinden tapu harcı ödenmesi, ayrıca beyanı gereken bir kazancın doğması halinde gelir vergisi beyannamesi verilmesi gerekmektedir.

Doğru ve tam ödenmeyen tapu harçları alıcı ile satıcıdan ayrı ayrı cezalı olarak tahsil edilmektedir.

Taşınmazlarla ilgili her türlü tapu ve tescil işlerinin yapılması Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı ise Devlet alacaklarının tahsilini sağlamak ve bu konuda gerekli tedbirleri almakla görevlidir.

 

Tapu ve kadastro işlemlerinden 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (4) sayılı tarifede yer alanlar, tapu ve kadastro harçlarına tabidir.

Tapu müdürlükleri, devredenin ve iktisap edenin adı ve adresi ile gayrimenkulün harca esas tutulan değerini ve vasıflarını Gelir İdaresi Başkanlığına düzenli olarak bildirmektedirler. Gelir İdaresi Başkanlığı gayrimenkullere ilişkin olarak tapu bilgilerinin yanı sıra birçok kamu ve özel sektör kurumundan düzenli bir şekilde bilgi temin etmektedir.

Gelir İdaresi Başkanlığı farklı kurum ve kuruluşlardan alınan bu verileri analiz etmekte ve vergisel yükümlülüklerin mükellefler tarafından tam ve doğru bir biçimde yerine getirilmesini sağlamaktadır. Bu kapsamda gayrimenkullere ilişkin olarak ödenmesi gereken harçların doğruluğu kontrol edilmekte ve eksik ödenen miktarlar, vergi dairelerince mükelleflerden cezalı olarak tahsil edilmektedir.

 

Bu nedenle tapu müdürlüklerinde alım satım işlemi yapan tarafların, konuya yönelik olarak bilgilendirilmesi mahiyettinde hazırlanan muhtemel soru/cevaplara ulaşmak için, TIKLAYINIZ

 

 

Hazine Taşınmazları Üzerinde Ağaçlandırma Yapmak İsteyenlere Büyük Kolaylık

Ülkemizde orman alanlarını çoğaltmak, toprak, su ve bitki arasında bozulan dengeyi kurarak erozyonu önlemek ve insanlarımızın daha yeşil, temiz ve güzel bir ortam içinde yaşamalarını sağlamak amacıyla Milli Emlak Genel Müdürlüğünce hazine taşınmazlarının ağaçlandırma amaçlı kiralanması teşvik ediliyor.

Milli Emlak Genel Müdürlüğünce 2003 yılından bugüne kadar 86 milyon metrekarelik alan ağaçlandırma amaçlı olarak kiraya verilmiştir. İl bazındaki sonuçlara baktığımızda 21 milyon metrekare ile İzmir ilk sırada yer alırken 12 milyon metrekare ile Ankara ikinci sırada, 7 milyon metrekare ile Şanlıurfa ve Konya üçüncü sırada yer almaktadır.

Hazine taşınmazlarının ağaçlandırma amaçlı kiralamalarında sağlanan en önemli avantajlardan biri taşınmazın kira bedelinde ilk 5 yıl için yüzde 50 oranında indirim uygulanmasıdır. Kira bedeli, Orman Genel Müdürlüğünce fidan türleri ve arazi verim sınıfları dikkate alınarak her yıl yeniden belirlenen bedel üzerinden hesaplanmaktadır.

Belediye ve belediye mücavir alan sınırları dışında kalan Hazine taşınmazları üzerinde kavak, kızılağaç, okaliptüs, badem, antepfıstığı, zeytin, ceviz, fıstıkçamı, kızılçam, sedir, göknar, ladin, akasya vb. türler için 10 yıla kadar ağaçlandırma izni verilebilmektedir.

ğaçlandırma amaçlı kiralama talebinde bulunmak isteyen vatandaşlarımız Defterdarlık ve Mal müdürlüklerine başvuruda bulunabildikleri gibi Milli Emlak Genel Müdürlüğünün web sitesi (www.milliemlak.gov.tr) üzerinden de elektronik olarak başvurabilirler.

Ayrıca Milli Emlak Genel Müdürlüğünün web sitesinde ağaçlandırma kiralamaları hakkında ayrıntılı bilgileri içeren tanıtıcı broşürler mevcuttur.

Ticaret Borsasından Defterdarımıza Ziyaret

Elazığ Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Ali Dumandağ ve beraberinde Elazığ  Ticaret Borsası Meclis üyesi Akif Dumandağ, Genel Sekreter Murat Çiçek, Defterdarımız Osman Akdemir’i Ziyaret edip, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavında Başarılı Olan Adaylardan İstenecek Belgeler

14 Mayıs 2017 Tarihinde Yazılı, 18 Eylül – 06Ekim 2017 Tarihleri arasında Sözlü bölümü Yapılan Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavında Başarılı Olan ve Asil Listede Yer Alan Adaylara İlişkin Duyuru.

14 Mayıs 2017 tarihinde yazılı, 18 Eylül –06 Ekim 2017 tarihleri arasında sözlü bölümü yapılan Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavında başarılı olan ve asil listede yer alan adaylardan aşağıda isimleri belirtilenlerin anılan göreve atanabilmeleri için istenen belgeleri tamamlayarak en geç 01-12-2017 Cuma günü mesai bitimine kadar Elazığ Defterdarlığı (Personel Müdürlüğü) Ataşehir Mahallesi, Malatya Caddesi, Şelale Sokak, 47/2 – B  ELAZIĞ adresine şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.

İSTENİLEN BELGELER

1- Nüfus cüzdanı fotokopisi (3 adet)

– Nüfus cüzdanının T.C. kimlik numarasını mutlaka içermesi gerekmektedir.

– Fotokopiler aslı ile karşılaştırılarak Defterdarlığımızca onaylanacaktır.

-Çipli (yeni) nüfus cüzdanı alınmış ise hem eski hem yeni nüfus cüzdanının aslı ve üçer adet fotokopisi getirilecektir.

2- Öğrenim durumuna ait bilgi ve belgeler:

– Yüksek öğrenim bitirme diplomasının veya çıkış belgesinin aslı veya Defterdarlığımızca onaylanacak örneği,

– Ortaokul veya lise öğrenimi normal öğrenim süresinden fazla ise (hazırlık sınıfı veya 4 yıllık lise) buna ilişkin diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya Defterdarlığımızca onaylanacak örneği, (Diplomada hazırlık sınıfı görünmüyor ise hazırlık sınıfı okuduğuna dair belge gerekmektedir.)

– Lisansüstü veya doktora eğitimini tamamlamış ise buna ilişkin belgenin aslı veya Defterdarlığımızca onaylanacak örneği,

3- Son üç ay içinde çekilmiş dört adet 4,5 x 6 ebadında renkli vesikalık fotoğraf (Fotoğrafların “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik” hükümlerine uygun olması gerekmektedir.)

4- Erkek adaylar için askerlik ile ilişiğinin olmadığına dair beyan formu (Askerliğini yapmış veya askerlikten muaf olanların ilgili belge örneklerini de teslim etmeleri gerekmektedir.)

5- Adli Sicil veya adli sicil arşiv kaydına ilişkin Cumhuriyet Savcılığından alınan belgenin aslı,

6- Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu (2 adet)

– “Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formunu Doldururken Dikkat Edilecek Hususlar” yazısına göre, doldurulacaktır.

– Formun alt kısmındaki bölüm Defterdarlığımızca onaylanacaktır.

-Çipli (yeni) nüfus cüzdanı alınmış ise formdaki eksik kalan bilgiler eski nüfus cüzdanından bakılarak doldurulacaktır.

7- Mal bildirimi formu 

Mal bildirim formu, ön ve arka yüz olmak üzere tek sayfa olarak hazırlanacaktır.

8- Halen herhangi bir Kamu Kurum veya Kuruluşunda çalışıyor ise, çalıştığı kurum, statü, göreve başlama tarihi ve sosyal güvenlik sicil numarasını gösterir çalıştıkları kurumdan alacakları belge

NOT: 

– 4,6 ve 7 nci maddelerdeki belgelerin örnek nüshaları Elazığ Defterdarlığı web sayfamızdan temin edilerek doldurulacaktır.

– Eksik belge ve bilgisi bulunanların ataması yapılmaz.

– Adayların durumlarında değişiklik olması halinde (Adres, telefon, medeni durum vb.) buna ilişkin bilgi ve belgelerin zamanında ibraz edilmesi gerekmektedir.

– Belge aslı ile birlikte fotokopisini de getiren adayların belgeleri Defterdarlığımızca onaylanacaktır.

– İstenilen belgelerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bu kişiler hiçbir hak talebinde bulunamazlar.

– Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen kişiler hakkında Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.

Listeyi Görmek İçin Tıklayınız