Malatya Vergi Dairesi Başkanlığı Gelir İdaresi Grup Müdür Vekili iken , Bakanlığımız Gelir İdaresi Başkanlığı Personel Daire Başkanlığından alınan 28.08.2024 tarihli ve 67575 sayılı yazısı eki Bakanlık Makamının 28.08.2024 tarihli onayı ile ilimize Defterdar Vekili olarak atanan Mustafa BAĞSIZ, 02.09.2024 tarihinde görevine başlamıştır.
Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair 7440 sayılı Kanun 12 Mart 2023 tarihli ve 32130 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu Kanun ile;
Vergi dairesine ödenmemiş vergi ve diğer borçların tamamı ile bunlara bağlı gecikme zammı ve faizi yerine Yİ-ÜFE (Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi) oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
Vergi aslına bağlı cezaların (vergi ziyaı cezası) tamamının silinmesi,
Vergi aslına bağlı olmayan usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarının %50’sinin silinmesi,
Ödenmemiş motorlu taşıtlar vergisinin (MTV) aslı ile bunlara bağlı gecikme zammı ve gecikme faizi yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
Trafik para cezaları ve diğer idari para cezalarının tamamı ile bunlara bağlı faiz, gecikme faizi ve gecikme zammı yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
Öğrenim ve katkı kredisi alacaklarının asıllarına vade tarihleri ile 9 Kasım 2022 tarihleri arasında gecikme zammı, Yİ-ÜFE tutarı, katsayı tutarı gibi alacaklar hesaplanmadan ödeme imkanı,
Dava konusu yapılan ihtilafların (vergi tarhiyatları, vergi cezaları, idari para cezaları vb. ilişkin) sulh yoluyla sonlandırılması,
Vergi incelemesi ve takdir işlemleri devam eden alacakların yapılandırılması,
2018-2022 yıllarına ilişkin olarak matrah ve vergi artırımında bulunan ve şartları yerine getiren mükelleflere ilişkin olarak vergi incelemesi ve tarhiyat yapılmaması,
Yapılandırılan tutarların peşin veya aylık dönemlerle azami 48 aya kadar taksitler halinde ödenmesi,
Trafik para cezaları ve diğer idari para cezalarının peşin ödenmesi halinde, ceza asıllarından %25 indirim yapılması,
Matrah ve/veya vergi artırımı üzerine hesaplanan vergilerin peşin veya aylık dönemler halinde azami 12 eşit taksitte ödenmesi,
Matrah ve/veya vergi artırımı sonucunda tahakkuk eden vergilerin tamamının ilk taksit ödeme süresi içinde peşin olarak ödenmesi halinde, bu vergilerden %10 indirim yapılması,
İşletme kayıtlarının (kasa mevcudu, ortaklardan alacaklar, emtia, demirbaş vb.) cezasız ve faizsiz olarak gerçek duruma uygun hale getirilmesi,
Beyan edilmemiş gelirler ve kazançlar için cezasız ve faizsiz olarak pişmanlıkla veya kendiliğinden beyan,
Yapılandırılan borçların anlaşmalı bankaların kredi kartı ile ödenmesi,
Her bir taşıt için Kanun kapsamında ödenecek olan motorlu taşıtlar vergisi, taşıta ilişkin idari para cezaları ile geçiş ücretinin en az %10’unun ödenmesi şartıyla taksit ödeme süresince araç muayene izni verileceği,
Araç muayenesini yaptırmamış olanların 30/9/2023 tarihine kadar muayenelerini yaptırmaları şartıyla ödeme kolaylığı sağlanması,
gibi önemli imkan ve kolaylıklar getirilmiştir.
Bu imkanlardan faydalanmak için 31 Mayıs 2023 tarihine kadar başvuru yapılması gerekmektedir.
Başkanlığımızca, 7440 sayılı Yapılandırma Kanunu kapsamındaki başvuru ve ödeme süresince mükelleflere ve kamuoyuna doğru, etkin ve hızlı bir şekilde bilgilendirme ve hatırlatmaya yönelik yazılı ve görsel doküman çalışmalarımız devam etmektedir.
Ayrıca, mükelleflerimiz Yapılandırma Kanununa ilişkin her türlü soruları için Vergi İletişim Merkezini (189) arayabilirler.
Defterdarlık personelimizin, sunulan hizmetlerden indirimli bir şekilde yararlanabilmesi için çeşitli firmalar, kurum/kuruluşlar ile indirim protokolü imzalanmaktadır. Protokol koşullarının detayları ile protokol imzalanan kurum/kuruluşların listesine ulaşmak için TIKLAYABİLİRSİNİZ.
Ayrıca web sayfamızdaki “Personel” menüsü içerisinde yer alan İndirim Protokolleri sekmesinden de, indirim protokolleri sayfasına erişebilirsiniz.
Defterdarımız Sn. Serdar ESEN ve Birim Müdürlerimiz tarafından, Arıcak Kaymakamı Sn. Yasin ARDIÇ ve Maden Kaymakamı Sn. İdil Özdemir DOĞAN’ a ziyaret gerçekleştirilmiştir.
Ayrıca, yapılan çalışmaları yerinde görmek ve memurlarımızın sorunlarını dinlemek üzere; • Baskil Malmüdürlüğü • Arıcak Malmüdürlüğü • Alacakaya Malmüdürlüğü • Maden Malmüdürlüğü ve • Sivrice Malmüdürlüğüne
Sayın Valimiz Dr. Ömer TORAMAN, Defterdarlığımızı ziyaret etti.
Defterdarımız Sn. Serdar ESEN ve Birim Müdürlerimiz tarafından karşılanan Valimiz, Defterdarımıza hayırlı olsun dileklerini ileterek, yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.
9 Nisan 2022 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Defterdarlar Kararnamesi ile ilimize Defterdar olarak atanan Sn. Serdar ESEN, 29 Nisan 2022 tarihi itibariyle görevine başlamıştır, hayırlı olsun.
Defterdarımız Serdar ESEN Kimdir?
1978 Şanlıurfa Viranşehir doğumlu Serdar ESEN, Adana Çukurova Üniversitesi Maliye Yüksek Lisans mezunudur.
Memuriyet hayatına 1998 yılında Ziraat Bankası Şanlıurfa Hilvan Şubesinde başlayarak, uzun yıllar çeşitli Devlet kademelerinde görev almıştır.
Van ilinde 5 yıldır Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğü göreviyle beraber, Defterdar Yardımcılığı görevini de vekâleten yürütmüştür. Aynı zamanda Van Valiliğinin görevlendirmesiyle Özalp İlçesinde Belediye Başkan Yardımcılığı görevinde bulunmuştur.
09.04.2022 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 2022/137 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Elazığ Defterdarı olarak atanmış ve 29.04.2022 tarihinde görevine başlamıştır.
Defterdarımız Serdar ESEN, evli ve 2 çocuk babasıdır.
Değerli Mükelleflerimizin ve Kıymetli Çalışma arkadaşlarımızın Ramazan Bayramlarını tebrik eder, sağlık, huzur ve mutluluk dolu nice Bayramlar dilerim.
Bakanlığımızın atama onayı ile Defterdar Yardımcısı olarak 26.07.2019 tarihinden itibaren Defterdar Vekilliği görevini üstlendiğim Elazığ Defterdarlığından, 09.04.2022 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Kararname ile Zonguldak Defterdarlığına Defterdar olarak atanmam sebebiyle ayrılıyorum.
Yaklaşık 3 yıllık görev yaptığım süre içerisinde 24 Ocak 2020 Elazığ Depremi gibi üzücü, küresel pandemi olarak tanımlanan Covid-19 salgını gibi zor bir süreci birlikte yaşadık. Yaşanan bu zor süreçlere rağmen, çalışma arkadaşlarımız ile birlikte görev ve sorumluluklarımızı en iyi şekilde yapmaya gayret ettik. Bu vesileyle merkez Müdürlüklerimizdeki ve ilçe Malmüdürlüklerimizdeki çok değerli çalışma arkadaşlarıma, gösterdikleri üstün gayret ve çabaları, özverili çalışmaları için şükranlarımı sunuyorum.
Ayrıca, görev yaptığım süre boyunca birlikte çalıştığımız Sn. Valilerimiz, Vali Yardımcılarımız ve Belediye Başkanlarımıza, paydaşlarımız olan çok değerli Oda Başkanlıklarımıza, Sivil Toplum Kuruluşlarımıza, Ulusal ve Yerel Yayın yapan görsel ve yazılı basın ve medya kuruluşlarımıza, Sendikalarımız ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarımıza ve kıymetli Mükelleflerimize gösterdikleri dayanışma ve verdikleri destekler için şahsım ve kurumum adına teşekkür ediyorum.
Elazığ’dan ayrılırken, yaşadığım bir sevinci ayrıca belirtmek ve paylaşmak istiyorum. Kapalı alanı 14.922 m2 olan, toplam 7 kattan oluşan, son teknoloji altyapısı ile donatılan, 27 odalı misafirhanesi, konferans salonu, toplantı salonu, eğitim salonları, birim servisleri, yemekhanesi, diğer hizmet birimleri ve tüm donatılarıyla Defterdarlık yeni hizmet binamız bu süreç içerisinde tamamlanmış ve 11 Temmuz 2020 tarihinden itibaren hizmet vermeye başlamıştır. Görev yaptığım süreç içerisinde yeni hizmet binamıza taşınmış olmanın haklı gururunu ve sevincini yaşarken, hizmet binamızın plan-proje safhasından, son aşamasına kadar emeği geçen, çaba sarfeden Milletvekillerimize, Valilerimize, önceki Defterdarlarımıza, çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ediyor, yeni hizmet binamızın uzun yıllar boyunca Elazığımıza ve Ülkemize yapılacak hizmetlerde öncü olmasını temenni ediyorum.
Son olarak, Zonguldak Defterdarı olarak göreve başlayacak olmanın verdiği heyecan ve inancın yanında, Elazığ Defterdarlığından ayrılıyor olmanın üzüntüsünü yaşıyorum. Bu süreç zarfında birlikte çalıştığım çok değerli çalışma arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ediyor, bundan sonraki görevlerinde sağlık, huzur ve başarılar diliyorum. Ayrıca Elazığ Defterdarı olarak atanan Sn. Defterdarımız Serdar ESEN’ e de yeni görevinde başarılar diliyor, yapacağı hizmetlerde kolaylıklar diliyorum.
Bu vesileyle Elazığ Defterdarlığı Defterdar Vekilliği görevimden 18.04.2022 tarihi itibariyle ayrıldığımı kamuoyunun bilgilerine, saygıyla arz ediyorum.