Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: defterdarlık

Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası İhale Günü Belirlendi

İlimiz Sürsürü Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 7.360,00 m² yüzölçümlü 3825 ada 2 parsel nolu taşınmaz üzerinde (Adliye Sarayı altı) yapılması planlanan toplam kapalı alanı 14.900,00 m² olan Defterdarlık Hizmet binası için,  Başbakanlık Toplu Konut İdaresi tarafından ihale ilanı yayımlanmıştır.

Buna göre  Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası yapım işi,  11 Temmuz 2018 günü saat 14:30’da, Toki İstanbul İhale Daire Başkanlığında ihalesi yapılacaktır. Hizmet Binası Yapımı sürecinin başlangıcından bugüne kadar, emekleri olan herkese şükranlarımızı sunuyor, hizmet binamızın  Elazığ ilimize ve çalışma arkadaşlarımıza hayırlı olmasını diliyoruz.

İhale ilanına Başbakanlık Toplu Konut İdaresi web sayfasından ulaşılabilir. http://www.toki.gov.tr/ihale-tarihleri

İnteraktif Vergi Dairesi Açıldı

213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendine dayanılarak, 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında oluşturulan İnteraktif Vergi Dairesi 28.02.2018 tarihi itibariyle açıldı.

İnteraktif Vergi Dairesi hizmetlerinden;

  • https://ivd.gib.gov.tr adresi üzerinden hâlihazırda İnternet Vergi Dairesi şifresi olan,
  • e–Devlet şifresi bulunan,
  • 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında şifre edinen gerçek ve tüzel kişiler yararlanabilecektir.

İnteraktif Vergi Dairesi’nin arayüzü aşağıdaki gibidir. 

İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden kişiler;

  • Sicil bilgilerine,
  • Borç bilgilerine,
  • Elektronik ortamda verdikleri bildirim, beyanname ile bu beyannamelere ilişkin tahakkuklara,
  • Emanet defterine kaydedilen tutarlara,
  • Haklarında yapılan elektronik yoklamalara ilişkin tutanaklara,
  • Elektronik hacizleri bilgilerine,
  • e-Tebligatlarına,
  • Vergi ceza ihbarnamelerine,

ulaşabileceklerdir. Ayrıca;

  • Borç ödeme,
  • e-Tebligat sistemine dahil olmak için talepte bulunma,
  • Vergi cezalarında indirim talebinde bulunma,
  • Uzlaşma talebinde bulunma,
  • Mükellefiyet durum yazısı alma,
  • Borç durum yazısı talebinde bulunma,
  • Özelge talebinde bulunma,
  • Gerçek kişilerde işe başlama, adres değişikliği bildiriminde bulunma,
  • Gerçek kişilerde şube açılış bildiriminde bulunma,
  • Gerçek kişilerde işi bırakma bildiriminde bulunma,
  • İzaha davet müessesi kapsamında izahta bulunma,
  • 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 48 inci maddesi kapsamında tecil talebinde bulunma,
  • Genel dilekçe verme

işlemlerini  gerçekleştirebileceklerdir.

 

Sistemin Güvenliği Nasıl Sağlanıyor?

Mükelleflerin vergisel işlemleri ile ilgili bilgiler, Vergi Usul Kanununun 5. maddesine göre mahremiyet taşıdığı için sisteme giriş yapılmadan sistemin kullanılması ve sistem içerisinde yer alan bilgi ve belgelere erişilmesi mümkün değildir.

Sisteme giriş yapabilmek için Kullanıcı Kodu/TC Kimlik Numarası/Vergi Kimlik Numarası ve Kullanıcı Şifresi bilgileri kullanılmaktadır. 5 dakika süreyle sorgulama yapılmaması durumunda Kullanıcı Kodu/TC Kimlik Numarası/Vergi Kimlik Numarası ve Kullanıcı Şifresi bilgilerinin tekrar girilmesi istenecektir. Şifrenin arka arkaya 5 defa hatalı girilmesi durumunda kullanıcı hesabı 12 saat için erişilemez hale gelecektir.

İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapılacak işlemlerde sistemde kayıtlı cep telefonuna doğrulama kodu gönderilecektir. Doğrulama kodu bilgisi olmadan işleme devam edilemeyecektir.

Bilginin bütünlüğü ve gizliliği kriptolu iletişim (128-bit SSL) ile sağlanmaktadır. SSL teknolojisi ağ sunucusu ve ağ tarayıcısı arasındaki tüm bilgi akışını koruyan bir güvenlik protokolüdür.

 

  • İnteraktif Vergi Dairesine ulaşmak için TIKLAYINIZ.

  • 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine ulaşmak için TIKLAYINIZ.
  • Sık Sorulan Sorulara Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ

29. Vergi Haftası Etkinlikleri Başladı

Verginin toplumun tüm kesimlerine benimsetilmesi ve vergiyi gönüllü olarak ödeme alışkanlığının arttırılması amacıyla, her yıl şubat ayının son haftası vergi haftası olarak kutlanmaktadır.

Elazığ Defterdarlığı olarak 26 şubat – 4 mart tarihleri arasında kutlanacak olan 29. vergi haftası çalışmalarına başladık.

Elazığ Defterdarı Av. Osman AKDEMİR, Birim Müdürleri ve Defterdarlık çalışanları sabah erken saatlerde öğretmen evinin önüne gelerek, Atatürk Anıtına çelenk sunarak saygı duruşunda bulunuldu.

Tören sonrasında, Vergi Haftası kapsamında ilk ziyaret Defterdarımız Avukat Osman AKDEMİR, Harput Vergi Dairesi Müdürü Sinan GÜNGÖR, Hazar Vergi Dairesi Müdürü Hurşit AKIN, Gelir Müdürü Cengiz TAYFUN  ve Defterdarlık çalışanlarımız tarafından Sn. Vali Çetin Oktay KALDIRIM’a yapılmıştır.

Yapılan Ziyarette Defterdarımız Osman AKDEMİR tarafından Valimiz Çetin Oktay KALDIRIM’a: “Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2017 yılı vergi istatistiklerine göre tahakkuk eden verginin tahsil edilen vergiye oranında Elazığ’ın 81 il içerisinden 19. sırada yer aldığı; yine, Türkiye’de toplanan vergi gelirleri içerisinde Elazığ’ın 81 il içerisinden 29. sırada yer aldığı” brifingi verilmiştir.

Ayrıca Defterdarımız AKDEMİR tarafından, 29. Vergi haftası kapsamında yapılacak olan; Şehit/Gazi Yakınlarına   ziyaretler, mükellef ziyaretleri, gelir ve kurumlar vergisi rekortmenleri ziyaretleri, kayıt dışı ekonomi – vergi bilinci konularında yapılacak olan okul ziyaretleri, üniversitede kurulacak olan stand çalışmaları hakkında bilgi verilmiştir.

29. Vergi Haftası Etkinlik Fotoğraflarının Tümüne Ulaşmak İçin Tıklayınız

Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası Yapımı Son Durumu

İlimiz Sürsürü Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 7.360,00 m² yüzölçümlü 3825 ada 2 parsel nolu taşınmaz üzerinde yapılması planlanan toplam kapalı alanı 14.900,00 m² olan Defterdarlık Hizmet binası için çalışmalarda sona gelinmiştir.

Bu kapsamda 18.10.2017 tarihinde Defterdarlığımız ile  Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı arasında protokol metni imzalanmıştı.  Söz konusu protokolde yapılması planlanan Defterdarlık Hizmet Binası işine ait Uygulama Projesi ile Zemin Etüd Projesi ihalesi 08.11.2017 tarihinde yapılmıştı.

İhaleleri yapılan,  Uygulama Projesi ile Zemin Etüd Projesi tamamlanmış, Elazığ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü bünyesinde kurulan proje kabul komisyonu tarafından projeler incelenmiş, eksiklikler yükleniciye tamamlattırılıp projelerin tümü teknik kabul komisyonu tarafından kabul edilerek Defterdarlığımıza gönderilmiştir. Defterdarlığımız tarafından da söz konusu projeler ve ekleri, 06.02.2018 tarihinde Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı’na gönderilmiştir.

Defterdarlık Hizmet Binası yapım ihale işinin hızlandırılması için TOKİ Başkanı, Başkan Yardımcısı ve Daire Başkanı ile Ankara ve İstanbul’da yüzyüze görüşmeler yapılmıştır. İl Milletvekillerimiz ve Milli Savunma Bakan Yardımcımız tarafından da söz konusu ihale sürecinin hızlandırılması için gerekli girişimler yapılmıştır. TOKİ Başkanlığı tarafından ihale için gerekli çalışmalar  başlatılmıştır. Bu haliyle, Maliye Bakanlığımız ve Elazığ Defterdarlığımız olarak yapılması gereken başkaca bir resmi işlem de kalmamıştır. Hizmet Binası Yapımı sürecinin başlangıcından bugüne kadar, emekleri olan herkese şükranlarımı sunuyorum.

Av. Osman AKDEMİR

Elazığ Defterdarı

Defter-Beyan Sistemi Görsel Eğitim Videoları

Defter Beyan Sistemi 

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Defter Beyan Sistemi Görsel Eğitim Videoları

Gelir İdaresi Başkanlığımız tarafından, Defter-Beyan sisteminin daha anlaşılabilir olması, mükelleflere yardımcı olması amacıyla görsel eğitim videoları hazırlanmıştır. Hazırlanan görsel eğitim videolarına, aşağıdaki başlıklar halinde ulaşabilirsiniz.

  1. Genel Tanıtım Videosu için tıklayınız.
  2. Serbest Meslek Makbuzu İle Gelir Ekleme Videosu için tıklayınız.
  3. Faiz Geliri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  4. Amortisman Gideri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  5. Banka İşlemleri Videosu için tıklayınız.
  6. Kırtasiye Gideri Videosu için tıklayınız.
  7. Sabit Kıymet Gideri Videosu için tıklayınız.
  8. Telefon Faturası Gideri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  9. Sabit Kıymet Satış Karı Videosu için tıklayınız.

 

  • Tüm bu videoları youtube üzerinden izlemek için TIKLAYINIZ
  • Elazığ Defterdarlığı web sayfamızdaki Defter-Beyan sistemi haberine ulaşmak için TIKLAYINIZ

Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Eğitimlerimiz Devam Ediyor

Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ile Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi, Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesiyle; mali işlemlerin yürütülmesine ilişkin olarak geliştirilen merkezi sistemler ile diğer kurumların kendi sorumluluğu altındaki yönetim bilgi sistemlerinin birlikte çalışabilirlik prensipleri doğrultusunda entegre edilerek, birlikte çalışmayı sağlayan teknik bir mimari yapı hedeflenmektedir. Aynı zamanda, Kamu mali yönetim sistemimiz kapsamındaki süreçlere yönelik olarak, başta yapısal elektronik belge olmak üzere, yeni teknolojik imkânların kullanılması ve sistemlerin entegre edilmesi; mevcut durumda kâğıt ortamında yürütülen iş ve işlemlerle ilgili süreçlerin yeniden ele alınmasını ve iyileştirilmesi sağlanacaktır.

Kullanılmaya başlanan bu sistem ile ilgili, hizmetiçi eğitimlerinin yanısıra Elazığ Defterdarlığı olarak Uzman çalışma arkadaşlarımız tarafından; Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü, DSİ 9. Bölge Müdürlüğü, Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü, Fırat Üniversitesi, Elazığ Orman Bölge Müdürlüğü gibi Kamu Kurumlarına sistemin oturması için eğitim vermekteyiz.