Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen tüm eğitim etkinliklerinin detaylarına ve uygulamaların eğitim materyallerine. hizmete açılan Eğitim Portalından ulaşabilirsiniz.
Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi Eğitim Videolarına ulaşmak için tıklayınız
Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi Eğitim Videolarına ulaşmak için tıklayınız
Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ve Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi Kılavuzlarına ulaşmak için tıklayınız
Muhasebe Yetkilisi Sertifika işlemleri ile ilgili tüm detaylara ulaşmak için tıklayınız
Toplam kaliteyi arttırmaya yönelik eğitimler ve hiçmet içi eğitimler hakkında detaylara ulaşmak için tıklayınız
Daha önceki yıllarda yapılan ve gelecekte planlanan eğitimler ve bunlar hakkındaki istatistiksel bilgilere ulaşmak için tıklayınız
Defterdarlığımız Milli Emlak Müdürlüğünce 16.02.2018 tarihinde, ağaçlandırma amaçlı kiralaması yapılacak olan taşınmazların listesine ulaşmak için tıklayınız.
08/03/2017 tarihli ve 30001 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 6824 Sayılı Kanunla 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun mülga mükerrer 121 inci maddesi yeniden düzenlenerek getirilen vergiye uyumlu mükelleflere vergi indirimi 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren uygulanmaya başlandı.
Vergiye uyumlu;
a) Ticari, zirai veya mesleki faaliyeti nedeniyle gelir vergisi,
b) Finans ve bankacılık sektörlerinde faaliyet gösterenler, sigorta ve reasürans şirketleri, emeklilik şirketleri ve emeklilik yatırım fonları hariç olmak üzere kurumlar vergisi
mükellefleri vergi indiriminden yararlanacaktır.
Gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin vergi indiriminden yararlanabilmeleri için;
a) İndirimin hesaplanacağı beyannamenin ait olduğu yıl ile bu yıldan önceki son iki yıla ait vergi beyannamelerini kanuni süresi içerisinde vermiş ve bu beyannameler üzerine tahakkuk eden vergileri kanuni süresi içerisinde ödemiş olmaları,
b) İndirimin hesaplanacağı beyannamenin ait olduğu yıl ile bu yıldan önceki son iki yıl içerisinde haklarında beyana tabi vergi türleri itibarıyla ikmalen, re’sen veya idarece yapılmış bir vergi tarhiyatının bulunmaması,
c) İndirimin hesaplanacağı beyannamenin verildiği tarih itibarıyla vergi aslı (vergi cezaları dahil) 1.000 Türk Lirası’nın üzerinde vadesi geçmiş borçlarının bulunmaması,
d) İndirimin hesaplanacağı beyannamenin ait olduğu yıl ile önceki dört takvim yılında Vergi Usul Kanunu’nun 359 uncu maddesinde düzenlenen ve kaçakçılık sayılan fiilleri işlememiş olmaları
gerekmektedir.
Belirtilen şartları taşıyan mükellefler; yıllık gelir veya kurumlar vergisi beyannameleri üzerinden hesaplanan verginin %5‘ini, ödenmesi gereken gelir ve kurumlar vergisinden indirerek vergi indiriminden yararlanabileceklerdir.
Vergi indiriminden yararlanan mükelleflerin belirtilen şartları taşımadığının sonradan tespiti halinde ilgili vergilendirme döneminde indirim uygulaması dolayısıyla ödenmeyen vergiler, vergi ziyaı cezası uygulanmaksızın tarh edilecektir.
Bilindiği üzere, 17/12/2017 tarih ve 30273 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 486 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Defter-Beyan Sisteminin uygulamasına ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
Söz konusu Tebliğ ile serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, bu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi amaçlanmıştır.
Defterdarımız Osman Akdemir tarafından yapılan açıklamada:
Anılan Tebliğde yer alan düzenlemeler ile basit usule tabi mükellefler, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile serbest meslek erbaplarının kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, bu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi suretiyle mükelleflere kolaylık sağlanması amaçlanmış olup ticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin uygulamanın kaldırılmasının söz konusu olmadığı, dolayısıylaticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin yürürlükteki hükümlerin devam ettiği belirtilmiştir.
Diğer taraftan mezkur Genel Tebliğde yer alan geçici maddeler uyarınca, Defter-Beyan Sistemine ilişkin başvurular serbest meslek erbapları tarafından 31/1/2018, basit usule tabi mükellefler tarafından ise 30/6/2018 tarihine kadar yapılabilecektir. Ayrıca basit usule tabi mükellefler Ocak, Şubat ve Mart 2018 aylarına ilişkin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üç aylık kayıtları 31/7/2018 tarihine kadar Sisteme kaydedebileceklerdir.
Konu ile ilgili Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Hazar Vergi Dairesi Müdürümüz Hurşit AKIN tarafından; Elazığ Esnaf ve Sanatkarlar Odasına, Elazığ Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasına ve Tuhafiyeciler Esnaf Odası’na ziyaret gerçekleştirilerek, Defter-Beyan sistemi hakkında bilgilendirme yapılmış, ticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin uygulamanın kaldırılmasının söz konusu olmadığı, dolayısıylaticari kazancın basit usulde tespitine ilişkin yürürlükteki hükümlerin devam ettiği hususu, oda üyelerinin de bilgilendirilmesi amacıyla hatırlatılmıştır.
Mükelleflerimizin vergisel yükümlülüklerini, beyan ve ödeme dönemlerini kolayca takip edebilmeleri amacıyla hazırlanan “2018 Yılı Vergi Takvimi” internet ortamında kullanıma sunulmaktadır.
2018 Yılı Vergi Takvimine ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;
Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.
Sistemin Avantajları Nelerdir?
Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
Kırtasiyeciliği azaltması.
Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.
Sistemi Kullanmalı Mıyım?
Serbest meslek erbapları, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin Sistemi kullanmaları zorunludur.
Serbest meslek erbapları ile basit usule tabi mükellefler (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1/1/2018, diğer mükellefler ise 1/1/2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından 1/1/2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.
Serbest meslek kazanç defteri yanında bilanço esasına göre defter tutan mükellefler de, 1/1/2018 tarihinden itibaren serbest meslek faaliyetine ilişkin kayıtlarını ve kazanç defterini Sistem üzerinden tutacaktır.
Nasıl Başvuracağım?
Sistemi kullanmak zorunda olanların, kullanmaya başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
Başvuru, mükelleflerin kendileri tarafından yapılabileceği gibi, aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzalanan meslek mensupları ya da meslek odaları (basit usule tabi mükelleflerle sınırlı olmak üzere) aracılığıyla da yapılabilecektir.
Nasıl Kullanacağım?
Sisteme, www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden giriş yaparak, gelir, gider, çalışan, stok, sabit kıymet gibi kayıtlarınızı elektronik ortamda yapabilir, defterlerinizi bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturabilir ve beyannamelerinizi hazırlayarak onaylayabilirsiniz
Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ile Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi, Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesiyle; mali işlemlerin yürütülmesine ilişkin olarak geliştirilen merkezi sistemler ile diğer kurumların kendi sorumluluğu altındaki yönetim bilgi sistemlerinin birlikte çalışabilirlik prensipleri doğrultusunda entegre edilerek, birlikte çalışmayı sağlayan teknik bir mimari yapı hedeflenmektedir. Aynı zamanda, Kamu mali yönetim sistemimiz kapsamındaki süreçlere yönelik olarak, başta yapısal elektronik belge olmak üzere, yeni teknolojik imkânların kullanılması ve sistemlerin entegre edilmesi; mevcut durumda kâğıt ortamında yürütülen iş ve işlemlerle ilgili süreçlerin yeniden ele alınmasını ve iyileştirilmesi sağlanacaktır.
Bu kapsamda kullanılmaya başlanan bu sistem ile ilgili Defterdarlığımız personeline yönelik hizmet içi eğitim düzenlenmiştir.
Gelir İdaresi Başkanlığının adı, logosu ve ekran görüntüleri kullanılarak vergi iadesi ile borç ödeme işlemlerine ilişkin sahte e-postaların gönderildiği tespit edilmiştir.
Bu e-postalar ile, sahte internet adreslerine yönlendirme yapılarak, mükelleflerin kredi kartı bilgileri, şahsi bilgileri vb. ele geçirilmeye çalışılmaktadır. Başkanlığımız ile ilgili her türlü işleminizi www.gib.gov.tr internet adresi üzerinden yapılmasına dikkat edilmelidir.
Vergi İadesi ve borç tutarlarının belirtildiği elektronik postaları dikkate almayınız.
Konuyla ilgili mağduriyet ve şikayetlerin, hak kayıplarının önlenmesi için, adli makamlara da iletilmesi önemlidir.
Not: Gelir İdaresi Başkanlığı vergi iadesi işlemlerinde kesinlikle e-posta yolu ile bilgi talebinde bulunmamaktadır.