Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: gelir idaresi başkanlığı

Gayrimenkulünüze Hak Ettiği Değeri Verin!

Defterdarımız Osman AKDEMİR, Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Gelir Müdürümüz Cengiz TAYFUN, Elazığ Tapu Müdürü Osman TOSUN’ u ziyaret ederek, görüş alışverişinde bulunmuşlardır.

 

Bu ziyaret kapsamında,  vatandaşlarımızın gayrimenkul alım satımlarında  aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatmak istiyoruz.

Tapu işlemlerinde gayrimenkullerin gerçek alım-satım bedellerinin beyan edilmesi ve bu gerçek bedeller üzerinden tapu harcı ödenmesi, ayrıca beyanı gereken bir kazancın doğması halinde gelir vergisi beyannamesi verilmesi gerekmektedir.

Doğru ve tam ödenmeyen tapu harçları alıcı ile satıcıdan ayrı ayrı cezalı olarak tahsil edilmektedir.

Taşınmazlarla ilgili her türlü tapu ve tescil işlerinin yapılması Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı ise Devlet alacaklarının tahsilini sağlamak ve bu konuda gerekli tedbirleri almakla görevlidir.

 

Tapu ve kadastro işlemlerinden 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (4) sayılı tarifede yer alanlar, tapu ve kadastro harçlarına tabidir.

Tapu müdürlükleri, devredenin ve iktisap edenin adı ve adresi ile gayrimenkulün harca esas tutulan değerini ve vasıflarını Gelir İdaresi Başkanlığına düzenli olarak bildirmektedirler. Gelir İdaresi Başkanlığı gayrimenkullere ilişkin olarak tapu bilgilerinin yanı sıra birçok kamu ve özel sektör kurumundan düzenli bir şekilde bilgi temin etmektedir.

Gelir İdaresi Başkanlığı farklı kurum ve kuruluşlardan alınan bu verileri analiz etmekte ve vergisel yükümlülüklerin mükellefler tarafından tam ve doğru bir biçimde yerine getirilmesini sağlamaktadır. Bu kapsamda gayrimenkullere ilişkin olarak ödenmesi gereken harçların doğruluğu kontrol edilmekte ve eksik ödenen miktarlar, vergi dairelerince mükelleflerden cezalı olarak tahsil edilmektedir.

 

Bu nedenle tapu müdürlüklerinde alım satım işlemi yapan tarafların, konuya yönelik olarak bilgilendirilmesi mahiyettinde hazırlanan muhtemel soru/cevaplara ulaşmak için, TIKLAYINIZ

 

 

Vergi Bilinci Geliştirme Projesi: VERGİBİLİR

Kamu hizmetlerinin gerçekleştirilmesi bakımından verginin önemini bilen toplum bireylerinin, vergi ile ilgili ödevlerini yerine getirmedeki isteklilik düzeyine vergi bilinci denilmektedir.

Öğrencilerde vergi bilincini ve farkındalığını arttırmak amacıyla, Maliye Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde Vergi Bilinci projesi geliştirilmiştir. 2007 tarihinde imzalanıp yürürlüğe giren protokol kapsamındaki vergi bilinci eğitimleri 81 ilden gönüllülük esasına dayanarak seçilen öğretmenler tarafından yürütülmüştür.

Günümüzde de, Maliye Bakanlığı’na bağlı Vergi Dairesi Başkanlıkları ve Defterdarlıklar tarafından bu eğitimlere yıl içerisinde devam edilmekte (özellikle vergi haftalarında); illerdeki okullar ziyaret edilip, öğrencilere Vergi hakkında bilgilendirmeler yapılmaktadır.

Defterdarlığımız tarafından da, talep eden okullarda ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün belirlediği okullarda, uzman ekiplerimiz tarafından Vergi Bilinci eğitimleri verilmektedir. Verilen eğitimlerin görsellerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

 

Proje kapsamında çocuklar için vergi ile ilgili öğretici ve eğlendirici oyunların, hikayelerin ve çeşitli faaliyetlerin bulunduğu interaktif bir internet sayfası hazırlanmıştır (www.vergibilir.gov.tr).  Bu sayfaya Gelir İdaresi Başkanlığı internet sayfası (www.gib.gov.tr) üzerinden de ulaşılabilmektedir.

Proje kapsamında hazırlanan, Vergi Bilinci Geliştirme Eğitimleri Sunum Dosyalarına ulaşmak için tıklayınız

Ayrıca,  Vergibilir (www.vergibilir.gov.trinternet sayfasındaki oynanabilecek oyunları Elazığ Defterdarlığı tarafından derledik ve videoya dönüştürdük..

 

Mükellef İletişim Teknikleri Semineri

Mükelleflerimize sunulan hizmetler ile her türlü iletişimin hızlı ve etkin bir şekilde yürütülerek mükellef memnuniyetinin artırılması amacıyla 2008-2011 yılları arasında Gelir İdaresi Başkanlığımız tarafından merkez ve taşra birimlerinde görev yapan tüm çalışanlarımıza yüz yüze eğitim yöntemiyle verilen Mükelleflerle İletişim Teknikleri Eğitim (MİTE) Projesi, içeriği güncellenerek uzaktan erişim yöntemiyle verilmek üzere yeniden hazırlanmıştır.

 

Elazığ Defterdarlığı bünyesinde Gelir İdaresi Başkanlığı çalışanlarımız da bu proje kapsamında uzaktan erişim yöntemiyle seminerlerini tamamlamıştır. Hazırlanan uzaktan eğitim seminerinde, mükellef iletişim teknikleri hakkında görsellerler,animasyonlar ve videolar eşliğinde sunum yapılmış, sunum  ile ilgili değerlendirme formu doldurularak çalışanlarımızın görüşleri alınmış, tamamlanan eğitimin sonunda ise çalışanlarımız adına katılım belgesi düzenlenmiştir.

 

Hazır Beyan Sistemi

2015 yılında elde edilen gelir unsurlarına ilişkin kazanç ve iratlar için Yıllık Gelir Vergisi Beyanname verme süresi 1 Mart 2016 tarihinde başladı.

Mükelleflerimiz beyannamelerini 25 Mart 2016 tarihine kadar verebilirler. Gelir İdaresi Başkanlığı geliri sadece kira, ücret, menkul sermaye iradı veya diğer kazanç ve iratların biri veya birkaçından oluşan mükelleflerin beyannamelerini kolayca verebilmeleri için HAZIR BEYAN SİSTEMİNİ hayata geçirmiştir. Sisteme ve detaylı bilgiye Başkanlığımız internet adresi www.gib.gov.tr üzerinden https://intvd.gib.gov.tr/hazirbeyan/ aracılığıyla ulaşılabilir.

Gelir vergisinin 2016 yılının Mart ve Temmuz aylarında olmak üzere iki eşit taksitte ödenmesi gerekmektedir. Hazır Beyan Sistemi ile artık kiranın yanı sıra ücret, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlardan oluşan gelir vergisi de Başkanlığın internet adresi üzerinden anlaşmalı bankaların kredi kartları ile hızlı ve kolay bir şekilde ödenebilecektir. Ayrıca, vergilerin; anlaşmalı bankaların internet bankacılığını kullanarak, anlaşmalı bankalardan ve tüm vergi dairelerinden ödenmesi imkânı bulunmaktadır.