Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: gib

2019 Yılı Vergi Takvimi

  • Mükelleflerimizin vergisel yükümlülüklerini, beyan ve ödeme dönemlerini kolayca takip edebilmeleri amacıyla hazırlanan “2019 Yılı Vergi Takvimi” internet ortamında kullanıma sunulmaktadır.
  • 2019 Yılı Vergi Takvimine ulaşmak için TIKLAYINIZ.

 

 

İnteraktif Vergi Dairesi Broşürü Yayınlandı

213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendine dayanılarak, 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında oluşturulan İnteraktif Vergi Dairesi 28.02.2018 tarihi itibariyle açılmıştı.

 

İnteraktif Vergi Dairesi hizmetlerinden;

  • https://ivd.gib.gov.tr adresi üzerinden hâlihazırda İnternet Vergi Dairesi şifresi olan,
  • e–Devlet şifresi bulunan,
  • 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında şifre edinen gerçek ve tüzel kişiler yararlanabilecektir.

  • İnteraktif Vergi Dairesine ulaşmak için TIKLAYINIZ.
  • 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine ulaşmak için TIKLAYINIZ.
  • Sık Sorulan Sorulara Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ

Defter Beyan Sistemi Hakkında Duyuru

Basit usule tabi mükelleflerin 2018 yılının ilk 9 ayına ait gelir-gider belgelerinin Defter-Beyan Sistemine kaydı için son tarih 31 Ekim 2018‘dir…

 

Defter Beyan Sistemi Nedir?

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Sistemin Avantajları Nelerdir?

  • Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
  • Kırtasiyeciliği azaltması.
  • Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
  • Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
  • Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
  • Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.

 

Sistem İle İlgili Daha Fazla Bilgi İçin:

Defter-Beyan Sistemi Görsel Eğitim Videoları

Defter Beyan Sistemi 

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Defter Beyan Sistemi Görsel Eğitim Videoları

Gelir İdaresi Başkanlığımız tarafından, Defter-Beyan sisteminin daha anlaşılabilir olması, mükelleflere yardımcı olması amacıyla görsel eğitim videoları hazırlanmıştır. Hazırlanan görsel eğitim videolarına, aşağıdaki başlıklar halinde ulaşabilirsiniz.

  1. Genel Tanıtım Videosu için tıklayınız.
  2. Serbest Meslek Makbuzu İle Gelir Ekleme Videosu için tıklayınız.
  3. Faiz Geliri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  4. Amortisman Gideri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  5. Banka İşlemleri Videosu için tıklayınız.
  6. Kırtasiye Gideri Videosu için tıklayınız.
  7. Sabit Kıymet Gideri Videosu için tıklayınız.
  8. Telefon Faturası Gideri Ekleme Videosu için tıklayınız.
  9. Sabit Kıymet Satış Karı Videosu için tıklayınız.

 

  • Tüm bu videoları youtube üzerinden izlemek için TIKLAYINIZ
  • Elazığ Defterdarlığı web sayfamızdaki Defter-Beyan sistemi haberine ulaşmak için TIKLAYINIZ

2018 Yılı Vergi Takvimi

  • Mükelleflerimizin vergisel yükümlülüklerini, beyan ve ödeme dönemlerini kolayca takip edebilmeleri amacıyla hazırlanan “2018 Yılı Vergi Takvimi” internet ortamında kullanıma sunulmaktadır.
  • 2018 Yılı Vergi Takvimine ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Defter-Beyan Sistemi

Defter Beyan Sistemi Nedir?

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Sistemin Avantajları Nelerdir?

  • Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
  • Kırtasiyeciliği azaltması.
  • Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
  • Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
  • Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
  • Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.

 

Sistemi Kullanmalı Mıyım?

  • Serbest meslek erbapları, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin Sistemi kullanmaları zorunludur.
  • Serbest meslek erbapları ile basit usule tabi mükellefler (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1/1/2018, diğer mükellefler ise 1/1/2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından 1/1/2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.
  • Serbest meslek kazanç defteri yanında bilanço esasına göre defter tutan mükellefler de, 1/1/2018 tarihinden itibaren serbest meslek faaliyetine ilişkin kayıtlarını ve kazanç defterini Sistem üzerinden tutacaktır.

 

Nasıl Başvuracağım?

  • Sistemi kullanmak zorunda olanların, kullanmaya başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
  • Başvuru, mükelleflerin kendileri tarafından yapılabileceği gibi, aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzalanan meslek mensupları ya da meslek odaları (basit usule tabi mükelleflerle sınırlı olmak üzere) aracılığıyla da yapılabilecektir.

 

 

Nasıl Kullanacağım?

  • Sisteme, www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden giriş yaparak, gelir, gider, çalışan, stok, sabit kıymet gibi kayıtlarınızı elektronik ortamda yapabilir, defterlerinizi bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturabilir ve beyannamelerinizi hazırlayarak onaylayabilirsiniz

 

Sistem İle İlgili Daha Fazla Bilgi İçin:

Sahte E-Postalara Dikkat!

Gelir İdaresi Başkanlığının adı, logosu ve ekran görüntüleri kullanılarak vergi iadesi ile borç ödeme işlemlerine ilişkin sahte e-postaların gönderildiği tespit edilmiştir.

Bu e-postalar ile, sahte internet adreslerine yönlendirme yapılarak, mükelleflerin kredi kartı bilgileri, şahsi bilgileri vb. ele geçirilmeye çalışılmaktadır. Başkanlığımız ile ilgili her türlü işleminizi www.gib.gov.tr internet adresi üzerinden yapılmasına dikkat edilmelidir.

Vergi İadesi ve borç tutarlarının belirtildiği elektronik postaları dikkate almayınız.

Konuyla ilgili mağduriyet ve şikayetlerin, hak kayıplarının önlenmesi için, adli makamlara da iletilmesi önemlidir.

Not: Gelir İdaresi Başkanlığı vergi iadesi işlemlerinde kesinlikle e-posta yolu ile bilgi talebinde bulunmamaktadır. 

Sahte internet sayfası örneği:

 

Mükellef Geri Bildirim Sistemi

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından mükellef odaklı ve katılımcı yönetim anlayışı çerçevesinde oluşturulan Mükellef Geri Bildirim Sistemi, yenilenen içeriği ile mükelleflerimize hizmete sunulmuştur. Mükelleflerimizin talep ve önerilerini daha hızlı ve kolay iletebilmeleri için sistemin yazılımı ve kapsamı geliştirilmiştir.

Mükelleflerimizin, vergi borcu sorgulama, ödeme, motorlu taşıtlara ilişkin mükellefiyet ve tahsilat gibi bazı işlem taleplerini vergi dairesine gitmeksizin Vergi İletişim Merkezini (444 0 189) arayarak iletmeleri halinde, taleplerine ilişkin sonuçlar elektronik posta aracılığıyla en kısa sürede kendilerine bildirilecektir.

Mükelleflerimizin Gelir İdaresi Başkanlığının merkez ve taşra birimlerinde sunulan hizmetlere yönelik önerilerini Vergi İletişim Merkezini (444 0 189) arayarak ya da www.gib.gov.tr adresi üzerinden iletmeleri durumunda, önerileri ilgili birimlere iletilerek sonuç hakkında kendilerine bilgi verilecektir.