Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: sinan güngör

Personel Müdürümüz ve Harput V.D. Müdürümüzün Tayinleri Çıkmıştır

Elazığ Defterdarlığı Personel Müdürü iken Denizli Defterdarlığı Personel Müdürlüğüne atanan Sn. Arzu ELVAN‘a ve

Elazığ Defterdarlığı Harput Vergi Dairesi Müdürü iken Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı Gölbaşı Vergi Dairesi Müdürlüğüne atanan Sn. Sinan GÜNGÖR‘e Defterdar V. Sn. Hülya YELİMLİEŞ tarafından teşekkür belgesi verilmiştir.

Değerli Müdürlerimize Defterdarlığımız bünyesinde yapmış oldukları özverili çalışmalardan dolayı teşekkür eder, yeni görev yerlerinde başarılar dileriz.

Elektronik Belge ve Defter Uygulamalarındaki Yenilikler Konulu Bilgilendirme Toplantımız

Defterdarlığımız tarafından Elazığ’ daki Oda Başkanlarına, Yöneticilerine, Üyelerine ve Defterdarlık personellerimize yönelik, Elektronik Belge ve Defter Uygulamalarındaki Yenilikler konulu bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.

İller Bankası Elazığ Bölge Müdürlüğü konferans salonunda düzenlenen bilgilendirme toplantısına, Defterdar Vekilimiz, Birim Müdürlerimiz ve Müdür Yardımcılarımız, Muhasebeciler Odası Başkanı ve Oda Yöneticileri, Meslek Oda Başkanları ve üyeleri, Elazığ Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Üyeleri ve Defterdarlığımız Personelleri katılmıştır.

Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR , Elektronik Belge ve Defter Uygulamalarındaki Yenilikler konulu bilgilendirme sunumu yaparak, konu ile ilgili sorulan sorulara cevap vermiştir.

Mükellef Ziyaretlerimiz

Elazığ Defterdarlığı olarak, Vergi Haftasını sadece 1 haftaya değil, tüm yıla yaymak amacıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda, Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Gelir Uzmanı arkadaşlarımız ile birlikte mükellef ziyaretleri gerçekleştirdik.

 

 

Gayrimenkulünüze Hak Ettiği Değeri Verin!

Defterdarımız Osman AKDEMİR, Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Gelir Müdürümüz Cengiz TAYFUN, Elazığ Tapu Müdürü Osman TOSUN’ u ziyaret ederek, görüş alışverişinde bulunmuşlardır.

 

Bu ziyaret kapsamında,  vatandaşlarımızın gayrimenkul alım satımlarında  aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatmak istiyoruz.

Tapu işlemlerinde gayrimenkullerin gerçek alım-satım bedellerinin beyan edilmesi ve bu gerçek bedeller üzerinden tapu harcı ödenmesi, ayrıca beyanı gereken bir kazancın doğması halinde gelir vergisi beyannamesi verilmesi gerekmektedir.

Doğru ve tam ödenmeyen tapu harçları alıcı ile satıcıdan ayrı ayrı cezalı olarak tahsil edilmektedir.

Taşınmazlarla ilgili her türlü tapu ve tescil işlerinin yapılması Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı ise Devlet alacaklarının tahsilini sağlamak ve bu konuda gerekli tedbirleri almakla görevlidir.

 

Tapu ve kadastro işlemlerinden 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (4) sayılı tarifede yer alanlar, tapu ve kadastro harçlarına tabidir.

Tapu müdürlükleri, devredenin ve iktisap edenin adı ve adresi ile gayrimenkulün harca esas tutulan değerini ve vasıflarını Gelir İdaresi Başkanlığına düzenli olarak bildirmektedirler. Gelir İdaresi Başkanlığı gayrimenkullere ilişkin olarak tapu bilgilerinin yanı sıra birçok kamu ve özel sektör kurumundan düzenli bir şekilde bilgi temin etmektedir.

Gelir İdaresi Başkanlığı farklı kurum ve kuruluşlardan alınan bu verileri analiz etmekte ve vergisel yükümlülüklerin mükellefler tarafından tam ve doğru bir biçimde yerine getirilmesini sağlamaktadır. Bu kapsamda gayrimenkullere ilişkin olarak ödenmesi gereken harçların doğruluğu kontrol edilmekte ve eksik ödenen miktarlar, vergi dairelerince mükelleflerden cezalı olarak tahsil edilmektedir.

 

Bu nedenle tapu müdürlüklerinde alım satım işlemi yapan tarafların, konuya yönelik olarak bilgilendirilmesi mahiyettinde hazırlanan muhtemel soru/cevaplara ulaşmak için, TIKLAYINIZ