Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: defterdarlığı

2018 Yılı Vergi Takvimi

  • Mükelleflerimizin vergisel yükümlülüklerini, beyan ve ödeme dönemlerini kolayca takip edebilmeleri amacıyla hazırlanan “2018 Yılı Vergi Takvimi” internet ortamında kullanıma sunulmaktadır.
  • 2018 Yılı Vergi Takvimine ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Defter-Beyan Sistemi

Defter Beyan Sistemi Nedir?

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Sistemin Avantajları Nelerdir?

  • Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
  • Kırtasiyeciliği azaltması.
  • Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
  • Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
  • Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
  • Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.

 

Sistemi Kullanmalı Mıyım?

  • Serbest meslek erbapları, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin Sistemi kullanmaları zorunludur.
  • Serbest meslek erbapları ile basit usule tabi mükellefler (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1/1/2018, diğer mükellefler ise 1/1/2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından 1/1/2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.
  • Serbest meslek kazanç defteri yanında bilanço esasına göre defter tutan mükellefler de, 1/1/2018 tarihinden itibaren serbest meslek faaliyetine ilişkin kayıtlarını ve kazanç defterini Sistem üzerinden tutacaktır.

 

Nasıl Başvuracağım?

  • Sistemi kullanmak zorunda olanların, kullanmaya başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
  • Başvuru, mükelleflerin kendileri tarafından yapılabileceği gibi, aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzalanan meslek mensupları ya da meslek odaları (basit usule tabi mükelleflerle sınırlı olmak üzere) aracılığıyla da yapılabilecektir.

 

 

Nasıl Kullanacağım?

  • Sisteme, www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden giriş yaparak, gelir, gider, çalışan, stok, sabit kıymet gibi kayıtlarınızı elektronik ortamda yapabilir, defterlerinizi bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturabilir ve beyannamelerinizi hazırlayarak onaylayabilirsiniz

 

Sistem İle İlgili Daha Fazla Bilgi İçin:

Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Hizmet İçi Eğitimi

Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ile Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemi, Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesiyle; mali işlemlerin yürütülmesine ilişkin olarak geliştirilen merkezi sistemler ile diğer kurumların kendi sorumluluğu altındaki yönetim bilgi sistemlerinin birlikte çalışabilirlik prensipleri doğrultusunda entegre edilerek, birlikte çalışmayı sağlayan teknik bir mimari yapı hedeflenmektedir. Aynı zamanda, Kamu mali yönetim sistemimiz kapsamındaki süreçlere yönelik olarak, başta yapısal elektronik belge olmak üzere, yeni teknolojik imkânların kullanılması ve sistemlerin entegre edilmesi; mevcut durumda kâğıt ortamında yürütülen iş ve işlemlerle ilgili süreçlerin yeniden ele alınmasını ve iyileştirilmesi sağlanacaktır.

Bu kapsamda kullanılmaya başlanan bu sistem ile ilgili Defterdarlığımız personeline yönelik hizmet içi eğitim düzenlenmiştir.

Sahte E-Postalara Dikkat!

Gelir İdaresi Başkanlığının adı, logosu ve ekran görüntüleri kullanılarak vergi iadesi ile borç ödeme işlemlerine ilişkin sahte e-postaların gönderildiği tespit edilmiştir.

Bu e-postalar ile, sahte internet adreslerine yönlendirme yapılarak, mükelleflerin kredi kartı bilgileri, şahsi bilgileri vb. ele geçirilmeye çalışılmaktadır. Başkanlığımız ile ilgili her türlü işleminizi www.gib.gov.tr internet adresi üzerinden yapılmasına dikkat edilmelidir.

Vergi İadesi ve borç tutarlarının belirtildiği elektronik postaları dikkate almayınız.

Konuyla ilgili mağduriyet ve şikayetlerin, hak kayıplarının önlenmesi için, adli makamlara da iletilmesi önemlidir.

Not: Gelir İdaresi Başkanlığı vergi iadesi işlemlerinde kesinlikle e-posta yolu ile bilgi talebinde bulunmamaktadır. 

Sahte internet sayfası örneği:

 

Tarım Arazileri Satışında Başvuru Süreleri Uzatıldı

Hazineye ait tarım arazilerinin kiracılarına, kullanıcılarına ve paydaşlarına satışı uygulamasında rayiç bedel ve hak sahiplerini belirleme çalışmaları tamamlanan İlimizde satışlara başlanılmıştır. Tarımla geçimini sağlayan vatandaşlarımızın bu arazileri uzun yıllardır kullandıkları hususu göz önünde bulundurularak, belediye ve mücavir alan sınırları dışında bulunan tarım arazileri hak sahiplerine rayiç bedellerinin %50 si oranında indirimli ve faizsiz 6 yıl vadeli olarak satılmaktadır.

Söz konusu Kanun kapsamında tarım arazileri satışında başvuru sürelerini kaçıran hak sahiplerinin mağduriyetlerini gidermek amacıyla başvuru süresi 7 Eylül 2018 tarihine kadar uzatılmıştır.​

  • HAK SAHİPLİĞİ; (6292 Sayılı Kanun 12.Maddesi)

Hazineye ait tarım arazilerinin; 31/12/2011 tarihi itibarıyla en az üç yıldan beri tarımsal amaçlı kiralayan, kira sözleşmesi halen devam eden kiracıları veya bu arazileri aynı süreyle tarımsal amaçlı kullanan ve kullanımlarının halen devam ettiği İdarece belirlenen kullanıcıları ya da paydaşlarından; 07/09/2018 tarihine kadar arazileri bedeli karşılığında doğrudan satın almak için İlgili İdareye başvuran (İl Merkezlerinde Milli Emlak Müdürlüğüne, İlçelerde Malmüdürlüklerine) ve İlgili İdarece bu maddede belirtildiği şekilde tespit ve tebliğ edilen satış bedelini itiraz etmeksizin kabul edenler bu maddeye göre hak sahibi sayılır.

             

  • SATIŞA KONU EDİLEMEYECEK TARIM ARAZİLER;
  1.  Kamu Hizmetine tahsis edilmiş veya fiilen bu amaçla kullanılanlar,
  2. Belediye ve mücavir alan sınırları dışında olmakla birlikte kamu kurum ve kuruluşlarının hazırladıkları planlarda tarım dışı kullanıma ayrılmış alanlar,
  3. Denizlerde kıyı kenar çizgisine beş bin metre, tabii ve suni göllerde kıyı kenar çizgisine beş yüz metreden az mesafede bulunan alanlar ile içme suyu amaçlı barajların mutlak ve kısa mesafeli koruma alanları içinde kalan yerler,
  4. Satış tarihi itibarıyla arazi toplulaştırması yapılacak yerler,
  5. Özel kanunlar kapsamında kalan ve özel kanunlara göre değerlendirilmesi gerekenler ile diğer sebeplerle satılamayacağı Maliye Bakanlığınca belirlenecek Hazineye ait tarım arazileri bu madde kapsamında hak sahiplerine satılamaz. 

 

  • SATIŞ BEDELİ;

 

Tamamen ve münhasıran bilfiil tarımsal amaçlı olarak kullanılan ve üzerinde tarımsal amaçlı yapılar (mandıra, sera, ağıl, kümes vb.) ile sürekli ikamet amacıyla kullanılan konut hariç yapı bulunmayan yerler için satış bedeli, rayiç bedelin yüzde ellisi üzerinden hesaplanır, bu şekilde satılan taşınmazların sonradan farklı amaçla kullanılması halinde, taşınmazın satış tarihi itibarıyla rayiç bedelinin yüzde yetmişi üzerinden hesaplanacak bedel esas alınarak aradaki fark kanuni faiziyle birlikte ecrimisilin tarh, tahakkuk ve tahsisine ilişkin hükümler uyarınca malikinden tahsil edilir.

Satış bedeli peşin veya taksitle ödenebilir. Satış bedelinin tamamının peşin ödenmesi halinde yüzde yirmi, en az yarısının ödenmesi halinde yüzde on oranında indirim uygulanır ve bu bedeller İlgili İdarece yapılan yazılı tebligat tarihinden itibaren en geç üç ay içinde ödenir.

Bu madde hükümlerine göre hak sahiplerine satılan taşınmazlardan ecrimisil alınmaz, tahakkuk ettirilen ecrimisil terkin edilir, başvuru tarihi itibarıyla son beş yıl için tahsil edilen ecrimisil ve kira bedelleri satış bedelinden mahsup edilir, bu bedelden fazlası iade edilmez.

 

  • BAŞVURU;

Başvuru formu ile Merkez İlçede Milli Emlak Müdürlüğüne, İlçelerde Malmüdürlüklerine 7 Eylül 2018 tarihine kadar bizzat veya iadeli taahhütlü posta yolu ile başvuru yapılması gerekmektedir