Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: defterdarlık

Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası Yapımı Son Durumu

İlimiz Sürsürü Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 7.360,00 m² yüzölçümlü 3825 ada 2 parsel nolu taşınmaz üzerinde (Adliye Sarayı altı) yapılması planlanan toplam kapalı alanı 14.150,02 m² olan Defterdarlık Hizmet binası için, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi tarafından 4734 sayılı Kanunun 19. Maddesine göre  19.07.2018 tarihinde ihalesi yapıldıktan sonra, yer teslimi de yapılan Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binamızın temel kazma çalışmalarına 28.09.2018 tarihi itibariyle başlanmıştı.

28.09.2018 tarihinde temel kazma çalışmalarına başlanan Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binamızın inşaat çalışmalarındaki gelinen son durum aşağıdaki görüntülerde olduğu gibidir.

Bütün Defterdarlık Müdürlüklerimizin bir arada bulunacağı, teknolojik bütün vasıflara haiz modern hizmet binası ve misafirhane olarak projelendirilen  Defterdarlık Binamızın  8 Mart 2020 tarihinde bitirilmesi planlanmış ise de, 2019 yılı sonu itibariyle inşaatın tümüyle bitirilmesi ve geçici kabule hazır hale getirilmesine yönelik yüklenici firma tarafından yoğun bir çalışma sürdürülmektedir.

 

İnteraktif Vergi Dairesi Broşürü Yayınlandı

213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendine dayanılarak, 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında oluşturulan İnteraktif Vergi Dairesi 28.02.2018 tarihi itibariyle açılmıştı.

 

İnteraktif Vergi Dairesi hizmetlerinden;

  • https://ivd.gib.gov.tr adresi üzerinden hâlihazırda İnternet Vergi Dairesi şifresi olan,
  • e–Devlet şifresi bulunan,
  • 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında şifre edinen gerçek ve tüzel kişiler yararlanabilecektir.

  • İnteraktif Vergi Dairesine ulaşmak için TIKLAYINIZ.
  • 492 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine ulaşmak için TIKLAYINIZ.
  • Sık Sorulan Sorulara Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ

Defter Beyan Sistemi Hakkında Duyuru

Basit usule tabi mükelleflerin 2018 yılının ilk 9 ayına ait gelir-gider belgelerinin Defter-Beyan Sistemine kaydı için son tarih 31 Ekim 2018‘dir…

 

Defter Beyan Sistemi Nedir?

Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin;

  • Kayıtlarının elektronik ortamda tutulması,
  • Söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması,
  • Vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile
  • Elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi, amacıyla geliştirilen sistemdir.

 

Sistemin Avantajları Nelerdir?

  • Bir muhasebe programına ihtiyaç duyulmaksızın internetin olduğu her yerden vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınabilmesi.
  • Kırtasiyeciliği azaltması.
  • Defter tasdikine ihtiyaç duyulmaması.
  • Defterleri muhafaza etmeye yönelik maliyetlerin söz konusu olmaması ile fatura ve makbuz gibi belgelerin elektronik olarak düzenlenebilmesi gibi imkânlar sayesinde yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması.
  • Kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi.
  • Vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması.

 

Sistem İle İlgili Daha Fazla Bilgi İçin:

Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası Yapımına Başlanmıştır

İlimiz Sürsürü Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 7.360,00 m² yüzölçümlü 3825 ada 2 parsel nolu taşınmaz üzerinde (Adliye Sarayı altı) yapılması planlanan toplam kapalı alanı 14.150,02 m² olan Defterdarlık Hizmet binası için, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi tarafından 4734 sayılı Kanunun 19. Maddesine göre  19.07.2018 tarihinde ihalesi yapıldıktan sonra, yer teslimi de yapılan Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binamızın temel kazma çalışmalarına 28.09.2018 tarihi itibariyle başlanmıştır.

Bütün Defterdarlık Müdürlüklerimizin bir arada bulunacağı, teknolojik bütün vasıflara haiz modern hizmet binası ve misafirhane olarak projelendirilen  Defterdarlık Binamızın Elazığ ilimize, mükelleflerimize ve çalışma arkadaşlarımıza hayırlı olmasını diliyoruz.

 

Defterdarımıza Ziyaret

Elazığ Belediye Başkanı Sn. Mücahit YANILMAZ ve Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sn. Asilhan ARSLAN, Defterdarımız Sn. Avukat Osman AKDEMİR’i ziyaret etmişlerdir. Ziyarette görüş alışverişinde bulunulmuştur.

4706 Sayılı Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Satışı Hakkında Duyuru

4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 4 üncü maddesinin on ikinci fıkrasında; 26.04.2012 tarihi itibarıyla belediye ve mücavir alan sınırları içinde yer alan ve imar planı bulunmayın veya imar planında tarımsal amaca ayrılan Hazineye ait tarım arazilerinin paydaş, kiracı ve kullanıcılarına doğrudan satışı hüküm altına alınmış olup, 31.12.2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 382 sıra sayılı Milli Emlak Genel Tebliği ile bu fıkranın uygulama usul ve esasları belirlenmiştir.

26.4.2012 tarihi itibarıyla belediye ve mücavir alan sınırlan içinde yer alan ve imar planı bulunmayan veya imar planında tarımsal amaca ayrılan Hazineye ait tarım arazilerini, 30.3.2014 tarihi itibariyle en az üç yıldan beri tarımsal amaçla kiralayan ve kira sözleşmesi halen devam eden kiracıları veya bu arazileri aynı süreyle tarımsal amaçla kullanan ve kullanımlarının halen devam ettiği idarece belirlenen kullanıcılar ya da paydaşları 5 Aralık 2018 tarihine kadar bu arazileri doğrudan satın almak için başvuruda bulunan ve tespit ve tebliğ edilen rayiç bedeli itiraz ve dava konusu etmeksizin kabul edenler hak sahibidir.

  • Satış bedeli; rayiç bedelin tamamıdır.
  • Satış bedeli peşin veya taksitle ödenebilir.
  • Satış bedelinin taksitle ödenmesi halinde, bu bedelin yüzde yirmisi yapılacak yazılı tebligat tarihinden itibaren en geç üç ay içinde ödenir.
  • Kalanı ise, en fazla beş yılda on eşit taksitle kanuni faiziyle birlikte ödenir.
  • Taksit dönemleri, hak sahiplerinin talebi dikkate alınarak belirlenir ve Tebliğ ekinde (Ek-3) yer alan taksitli satış Sözleşmesi düzenlenir.

NOT: Başvurular 5 Aralık 2018 tarihinde sona erecektir Başvuru sahiplerinin 382 sıra saylı Milli Emlak Genel Tebliği ekinde (Ek- 1 ) yer alan ya da Defterdarlığımızdan temin edilecek matbu talep dilekçesi ve nüfus cüzdan fotokopisi ile birlikte başvuru süresi içerisinde bu taşınmazları doğrudan satın almak için Defterdarlığımıza (Milli Emlak Müdürlüğü), satın alma başvurusunda bulunması gerekmektedir. İlgili kanunun genel tebliğine ve başvuru dilekçesine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

  1. 382 Sayılı Milli Emlak Genel Tebliği
  2. Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Doğrudan Satış Başvuru Dilekçesi