Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Etiket: defterdarlık

Tarım Arazileri Satışında Başvuru Süreleri Uzatıldı

Hazineye ait tarım arazilerinin kiracılarına, kullanıcılarına ve paydaşlarına satışı uygulamasında rayiç bedel ve hak sahiplerini belirleme çalışmaları tamamlanan İlimizde satışlara başlanılmıştır. Tarımla geçimini sağlayan vatandaşlarımızın bu arazileri uzun yıllardır kullandıkları hususu göz önünde bulundurularak, belediye ve mücavir alan sınırları dışında bulunan tarım arazileri hak sahiplerine rayiç bedellerinin %50 si oranında indirimli ve faizsiz 6 yıl vadeli olarak satılmaktadır.

Söz konusu Kanun kapsamında tarım arazileri satışında başvuru sürelerini kaçıran hak sahiplerinin mağduriyetlerini gidermek amacıyla başvuru süresi 7 Eylül 2018 tarihine kadar uzatılmıştır.​

  • HAK SAHİPLİĞİ; (6292 Sayılı Kanun 12.Maddesi)

Hazineye ait tarım arazilerinin; 31/12/2011 tarihi itibarıyla en az üç yıldan beri tarımsal amaçlı kiralayan, kira sözleşmesi halen devam eden kiracıları veya bu arazileri aynı süreyle tarımsal amaçlı kullanan ve kullanımlarının halen devam ettiği İdarece belirlenen kullanıcıları ya da paydaşlarından; 07/09/2018 tarihine kadar arazileri bedeli karşılığında doğrudan satın almak için İlgili İdareye başvuran (İl Merkezlerinde Milli Emlak Müdürlüğüne, İlçelerde Malmüdürlüklerine) ve İlgili İdarece bu maddede belirtildiği şekilde tespit ve tebliğ edilen satış bedelini itiraz etmeksizin kabul edenler bu maddeye göre hak sahibi sayılır.

             

  • SATIŞA KONU EDİLEMEYECEK TARIM ARAZİLER;
  1.  Kamu Hizmetine tahsis edilmiş veya fiilen bu amaçla kullanılanlar,
  2. Belediye ve mücavir alan sınırları dışında olmakla birlikte kamu kurum ve kuruluşlarının hazırladıkları planlarda tarım dışı kullanıma ayrılmış alanlar,
  3. Denizlerde kıyı kenar çizgisine beş bin metre, tabii ve suni göllerde kıyı kenar çizgisine beş yüz metreden az mesafede bulunan alanlar ile içme suyu amaçlı barajların mutlak ve kısa mesafeli koruma alanları içinde kalan yerler,
  4. Satış tarihi itibarıyla arazi toplulaştırması yapılacak yerler,
  5. Özel kanunlar kapsamında kalan ve özel kanunlara göre değerlendirilmesi gerekenler ile diğer sebeplerle satılamayacağı Maliye Bakanlığınca belirlenecek Hazineye ait tarım arazileri bu madde kapsamında hak sahiplerine satılamaz. 

 

  • SATIŞ BEDELİ;

 

Tamamen ve münhasıran bilfiil tarımsal amaçlı olarak kullanılan ve üzerinde tarımsal amaçlı yapılar (mandıra, sera, ağıl, kümes vb.) ile sürekli ikamet amacıyla kullanılan konut hariç yapı bulunmayan yerler için satış bedeli, rayiç bedelin yüzde ellisi üzerinden hesaplanır, bu şekilde satılan taşınmazların sonradan farklı amaçla kullanılması halinde, taşınmazın satış tarihi itibarıyla rayiç bedelinin yüzde yetmişi üzerinden hesaplanacak bedel esas alınarak aradaki fark kanuni faiziyle birlikte ecrimisilin tarh, tahakkuk ve tahsisine ilişkin hükümler uyarınca malikinden tahsil edilir.

Satış bedeli peşin veya taksitle ödenebilir. Satış bedelinin tamamının peşin ödenmesi halinde yüzde yirmi, en az yarısının ödenmesi halinde yüzde on oranında indirim uygulanır ve bu bedeller İlgili İdarece yapılan yazılı tebligat tarihinden itibaren en geç üç ay içinde ödenir.

Bu madde hükümlerine göre hak sahiplerine satılan taşınmazlardan ecrimisil alınmaz, tahakkuk ettirilen ecrimisil terkin edilir, başvuru tarihi itibarıyla son beş yıl için tahsil edilen ecrimisil ve kira bedelleri satış bedelinden mahsup edilir, bu bedelden fazlası iade edilmez.

 

  • BAŞVURU;

Başvuru formu ile Merkez İlçede Milli Emlak Müdürlüğüne, İlçelerde Malmüdürlüklerine 7 Eylül 2018 tarihine kadar bizzat veya iadeli taahhütlü posta yolu ile başvuru yapılması gerekmektedir

 

Mükellef Geri Bildirim Sistemi

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından mükellef odaklı ve katılımcı yönetim anlayışı çerçevesinde oluşturulan Mükellef Geri Bildirim Sistemi, yenilenen içeriği ile mükelleflerimize hizmete sunulmuştur. Mükelleflerimizin talep ve önerilerini daha hızlı ve kolay iletebilmeleri için sistemin yazılımı ve kapsamı geliştirilmiştir.

Mükelleflerimizin, vergi borcu sorgulama, ödeme, motorlu taşıtlara ilişkin mükellefiyet ve tahsilat gibi bazı işlem taleplerini vergi dairesine gitmeksizin Vergi İletişim Merkezini (444 0 189) arayarak iletmeleri halinde, taleplerine ilişkin sonuçlar elektronik posta aracılığıyla en kısa sürede kendilerine bildirilecektir.

Mükelleflerimizin Gelir İdaresi Başkanlığının merkez ve taşra birimlerinde sunulan hizmetlere yönelik önerilerini Vergi İletişim Merkezini (444 0 189) arayarak ya da www.gib.gov.tr adresi üzerinden iletmeleri durumunda, önerileri ilgili birimlere iletilerek sonuç hakkında kendilerine bilgi verilecektir.

 

 

 

 

İnteraktif Vergi Danışmanı Programı

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, gönüllü uyumun ve vergi bilincinin artırılması amacıyla hazırlanan “İnteraktif Vergi Danışmanı” programı  www.gib.gov.tr adresi üzerinden kullanıma açılmıştır.

Yeni işe başlayanlar ya da mükellefler, bu interaktif programı kullanarak vergi türleri ve temel vergilendirme süreçlerine ilişkin gerekli bilgilere ulaşabilir ve mükellefiyet durumlarına uygun yükümlülüklerini içeren kişisel vergi takvimini oluşturabilirler.

Gelir Vergisi Kanununa göre ticari kazanç elde eden mükelleflerin yükümlülüklerini kapsayan program, ticari kazanç dışındaki diğer kazanç türleri ile Kurumlar Vergisi Kanununda düzenlenen kurum kazancına bağlı yükümlülükler eklenerek geliştirilecektir.

İnteraktif Vergi Danışmanı programına ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Akçakiraz Belediye Başkanı’ndan Defterdarımıza Ziyaret

Akçakiraz Belediye Başkanı Sabahattin KAYA ve Muhasebe Müdürü Mustafa SARIGÜL, Defterdarımız Osman AKDEMİR’i ziyaret ederek, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

 

Ayrıca MÜSİAD Elazığ Şube Başkanı Hasan UZUN, Defterdarımız Osman AKDEMİR’i ziyaret ederek, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

Kurum Müdürlerinden Defterdarımıza Ziyaret

Sgk İl Müdürü Ayhan Tuncer, İşKur Elazığ İl Müdürü Abdullah Balcı ve Tuhafiyeciler Esnaf Odası Başkanı Mitat Ulaş, Defterdarımız Osman Akdemir’i ziyaret ederek, çalışmalar hakkında karşılıklı istişarede bulunmuşlardır.

Elazığ Defterdarlığı Hizmet Binası Yapımı Son Durumu

İlimiz Sürsürü Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 7.360,00 m² yüzölçümlü 3825 ada 2 parsel nolu taşınmaz üzerinde yapılması planlanan toplam kapalı alanı 14.900,00 m² olan Defterdarlık Hizmet binası için çalışmalar devam etmektedir.

Bu kapsamda 18.10.2017 tarihinde Defterdarlığımız ile  Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı arasında protokol metni imzalanmıştır.  Söz konusu protokolde yapılması planlanan Defterdarlık Hizmet Binası işine ait Uygulama Projesi ile Zemin Etüd Projesi ihalesi 08.11.2017 tarihinde yapılmıştır.

18.11.2017 tarihinde de Defterdarlık Hizmet Binamızın yapılacağı alanda zemin etüd çalışması başlamıştır. Çalışmaların hayırlı olmasını diliyoruz.

 

Gayrimenkulünüze Hak Ettiği Değeri Verin!

Defterdarımız Osman AKDEMİR, Harput Vergi Dairesi Müdürümüz Sinan GÜNGÖR ve Gelir Müdürümüz Cengiz TAYFUN, Elazığ Tapu Müdürü Osman TOSUN’ u ziyaret ederek, görüş alışverişinde bulunmuşlardır.

 

Bu ziyaret kapsamında,  vatandaşlarımızın gayrimenkul alım satımlarında  aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatmak istiyoruz.

Tapu işlemlerinde gayrimenkullerin gerçek alım-satım bedellerinin beyan edilmesi ve bu gerçek bedeller üzerinden tapu harcı ödenmesi, ayrıca beyanı gereken bir kazancın doğması halinde gelir vergisi beyannamesi verilmesi gerekmektedir.

Doğru ve tam ödenmeyen tapu harçları alıcı ile satıcıdan ayrı ayrı cezalı olarak tahsil edilmektedir.

Taşınmazlarla ilgili her türlü tapu ve tescil işlerinin yapılması Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı ise Devlet alacaklarının tahsilini sağlamak ve bu konuda gerekli tedbirleri almakla görevlidir.

 

Tapu ve kadastro işlemlerinden 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (4) sayılı tarifede yer alanlar, tapu ve kadastro harçlarına tabidir.

Tapu müdürlükleri, devredenin ve iktisap edenin adı ve adresi ile gayrimenkulün harca esas tutulan değerini ve vasıflarını Gelir İdaresi Başkanlığına düzenli olarak bildirmektedirler. Gelir İdaresi Başkanlığı gayrimenkullere ilişkin olarak tapu bilgilerinin yanı sıra birçok kamu ve özel sektör kurumundan düzenli bir şekilde bilgi temin etmektedir.

Gelir İdaresi Başkanlığı farklı kurum ve kuruluşlardan alınan bu verileri analiz etmekte ve vergisel yükümlülüklerin mükellefler tarafından tam ve doğru bir biçimde yerine getirilmesini sağlamaktadır. Bu kapsamda gayrimenkullere ilişkin olarak ödenmesi gereken harçların doğruluğu kontrol edilmekte ve eksik ödenen miktarlar, vergi dairelerince mükelleflerden cezalı olarak tahsil edilmektedir.

 

Bu nedenle tapu müdürlüklerinde alım satım işlemi yapan tarafların, konuya yönelik olarak bilgilendirilmesi mahiyettinde hazırlanan muhtemel soru/cevaplara ulaşmak için, TIKLAYINIZ